Ja no calen les reunions?

Recordo que fa 20 anys, en començar a treballar al despatx amb el meu pare, li vaig dir que això de les reunions i els dinars amb clients i potencials clients era cosa del passat, gràcies a les noves tecnologies. El meu argument era simple i reconeixible ara mateix: la gent cada cop voldrà menys contacte directe, perquè ja tenen prou feina, i demanaran que treballem a través d'Internet simplement.

És per això pel que jo li deia que ja no calien les reunions i que, com a professionals, el millor que podíem fer era abraçar les noves tecnologies de manera que canviessin la manera de relacionar-nos amb els nostres clients, passant a ser simple solucionadors de confiança.

Anys després, he de dir que el meu pare tenia raó: les noves tecnologies són una eina de comunicació, però no de relació. I, malgrat que ens són útils per a comunicar-nos amb els clients i potencials clients, si volem oferir serveis d'alt valor afegit, cal que hi hagi quelcom més que comunicació; cal que existeixi confiança. I per aconseguir aquesta confiança, és cabdal crear i alimentar una relació honesta amb els nostres clients que ens aporti més i més coneixement.

I si coneixem bé al client, li aportarem molt més valor… Valor que el client reconeixerà en forma de negoci. Però, com sabem quin és aquest valor? Doncs preguntant, simplement. Malgrat que ens pugui semblar el contrari, els nostres clients no demanen que els hi donem una solució als seus problemes, sinó que esperen trobar-la ells mateixos amb el nostre ajut. Això fa que sigui important per a un professional saber fer les preguntes adequades i, sobretot, escoltar les respostes atentament.

Cal conèixer el problema real del nostre client i allò que VOL per sobre del qual nosaltres percebem que NECESSITA. Ja hi haurà temps d'unir-ho, si cal. I és per això que anotarem els objectius empresarials i personals dels nostres clients de manera que descobrim què és realment rellevant i valuós per a ells. Amb aquesta informació, ja només cal que feu la vostra feina i ajudeu proactivament al client en tot allò que ell valori de veres.
Avui et destaquem
El més llegit