L'assignatura pendent

La comunicació és un instrument al servei de la productivitat, la competitivitat i l'organització del treball. És una de les eines més poderoses que té la direcció de l'empresa per a transmetre els valors i la missió així com per motivar, afectant directament el rendiment de les persones.

La comunicació fa que les persones es sentin implicades, part de l'empresa. L'espai que la direcció no omple amb comunicació s'omple de rumors. Tot i així, hi ha empreses amb un lideratge autoritari que consideren que la informació és poder, comuniquen poc i amb dosificador. N'hi ha d'altres, amb models de lideratge paternalista, que comuniquen únicament consignes i demanen una fe cega en l'empresa, i d'altres que amb un model de lideratge més receptiu, fan servir missatges plurals amb l'objectiu de gestionar el talent.

La mala comunicació interna es troba dins de les deu primeres toxines laborals. No obstant, comunicar no és en sí mateix el més important. S'ha de comunicar a temps, de vegades tard és pitjor que no comunicar. S'ha de comunicar pels canals adequats. El mail no serveix per a tot. En ocasions una reunió exprés multiplica l'efecte buscat. Cal comunicar en forma, ser directes i clars en el missatge.

Avui et destaquem
El més llegit