La Casa de Carlota 1 - Partido Popular 0

En aquests dies han passat dues notícies rellevants en el món del disseny. Diferents, incomparables, però sens dubte importants per a les dues empreses involucrades. D'una banda el primer partit del país, el Partit Popular, decideix, mesos abans d'unes eleccions, redissenyar el seu logotip buscant la innovació i la modernitat.

I ho fa internament, sense contractar professionals del disseny. El resultat ha estat que la innovació i la modernitat brillen per la seva absència i les crítiques dels veritables professionals han estat contínues i despietades a les xarxes socials.

D'altra banda i la mateixa setmana, un estudi de disseny que es diu La Casa de Carlota guanya un or al festival de disseny més important del país pel seu treball de la caixa de bombons de Nadal per a l'empresa Nestlé. (La Casa de Carlota és un innovador estudi de disseny, que busca la integració i la normalitat en el talent de persones amb Síndrome de Down i autisme, treballant juntament amb joves i arriscats estudiants d'escoles de disseny)

Quan dos creatius de l'equip van pujar a recollir el seu premi, la resta de col·legues dissenyadors van aplaudir i van aplaudir i van aplaudir. En Joan i en Gaby no entenien massa per què, però sí que sabien que alguna cosa important havien fet bé amb el seu treball.

No pretenc comparar ambdós treballs, ni de bon tros. Ni criticar. Però sí que vull demanar a les empreses que donin suport als joves, als innovadors, als que s'arrisquen i sobretot, al talent. Vingui d'on vingui i el tingui qui el tingui. Estic segur que el món serà una mica millor. Almenys més divertit.

Avui et destaquem
El més llegit