La curiosa relació entre les empreses, el iogurt i la responsabilitat social

Hi ha una curiosa teoria evolutiva que compara la relació de les empreses i els seus consumidors, amb els canvis en la innovació dels iogurts:

Primera evolució: abans d'ahir
Les marques decidien i convencien al consumidor de les virtuts del iogurt. La publicitat era la seva gran aliada. Els productes en aquesta fase competien per qualitat i preu.

Segona evolució: ahir
El consumidor informat exigeix a les marques nous productes més funcionals, més saludables i més adequats a la seva vida. El preu segueix sent un factor clau, però la qualitat i la funcionalitat del producte són un gran factor de diferenciació. Neixen el bios, els bífidus, els omega, etc.

Tercera evolució: avui
El consumidor demana productes amb compromís social. Les marques de iogurts es comprometen amb causes socials i a més, apareixen marques amb valors 100% socials com és el cas de La Fageda. La publicitat la utilitzen per donar a conèixer els seus productes, però el seu èxit és la qualitat dels seus productes i, sobretot, el seu compromís social.

Com en el cas dels iogurts, la relació entre les marques i els consumidors ha canviat. Les empreses saben que han d'estar a prop dels usuaris i que els seus productes ja no només competeixen per qualitat i preu, sinó que hi ha un nou ingredient que es diu compromís social.
Avui et destaquem
El més llegit