La irresponsabilitat social empresarial

No fa massa temps, el premi Nobel d'Economia Milton Friedman argumentava que la responsabilitat dels dirigents de les empreses és augmentar al màxim els seus beneficis per als propietaris i els accionistes.

Un estudi mundial de l'agència de RRPP Edelman, diu que el 86 per cent dels consumidors creu que les empreses han de posar com a mínim el mateix pes en els interessos de la societat que en els interessos empresarials. Una enquesta global de Nielsen sobre Responsabilitat Social Corporativa en cinquanta- sis països, mostra que hi ha un 46 per cent de consumidors disposats a pagar un extra per productes o serveis de companyies que desenvolupen programes beneficiosos per a la societat

Una tendència, en part provocada per la crisi, està obligant a les empreses a entrar en un territori en el qual abans no hi eren i convertir aquest territori en una estratègia diferent per apropar-se als consumidors i vendre'ls els seus productes. És la nova manera d'entendre la responsabilitat empresarial. Es tracta de vendre, evidentment, però sent socialment responsables.

Els consumidors s'han convertit en l'agent actiu principal d'aquest canvi. Les empreses han d'entendre que el que pensaven abans que era bo per al consumidor, ara no els queda més opció que fer el que vol el consumidor. La responsabilitat empresarial de la qual parlava Friedman i el focus dels seus directius ha de seguir sent generar beneficis empresarials, per descomptat, perquè seguim parlant de negoci, però d'una altra manera de fer negoci. La transparència, l'honestedat i el compromís amb la societat, són els tres pilars sobre els quals edificar les polítiques empresarials si volen seguir movent la caixa registradora. En cas contrari, s'arrisquen perillosament a deixar de formar part de les preferències dels consumidors.

Avui et destaquem
El més llegit