La transformació digital

La transformació digital dels processos interns i de negoci s'ha convertit en una prioritat absoluta per a companyies de tot tipus de sectors, tant per a les grans corporacions com les petites i mitges empreses. I pràcticament ha succeït de la nit al dia, la qual cosa ha enxampat desprevinguts a directius de tots els àmbits i responsabilitats, i en no poques ocasions sense un full de ruta clar sobre com afrontar aquest procés de canvi.

No serà ni la primera ni l'última vegada que veurem desaparèixer grans corporacions que fins llavors tenien l'hegemonia d'un sector. Això és la revolució digital, la transformació, qui no guanyi posicions ho farà la seva competència o una startup amb un nou model de negoci.

Per això és tan important per a les companyies afrontar el repte de la transformació digital des de la direcció general de les organitzacions i per això era necessari un esdeveniment com el Digital Enterprise Show que aglutinés no només les millors pràctiques i solucions del mercat per ajudar a les companyies i acompanyar-les en aquest procés de transformació, sinó també les conferències més inspiradores dels experts més reconeguts internacionalment.

El DES neix amb la voluntat de ser l'instrument per donar a conèixer anualment els instruments i les solucions que han d'implementar les nostres empreses per digitalitzar-se. L'èxit d'aquesta primera edició amb més de 200 empreses participants i més de 18.000 assistents confirma la necessitat d'aquest esdeveniment.

Nigel Fenwick, VP & Principal Analyst en Forrester que ha participat aquests dies en Digital Enterprise Show, va compartir amb els assistents interessants dades sobre el present i futur de la Transformació Digital procedents de l'informe The State Of Digital Business, 2015 To 2020. Actualment aquest informe revela que només el 21% de les companyies tenen la cultura adequada per abordar la transformació digital, únicament el 19% té la tecnologia adequada i només en el 16% de les empreses els professionals compta amb les habilitats òptimes. I això a pesar que per 2020, el 47% dels executius esperen que més del 50% de les seves vendes es derivin de negocis digitals.

Per aconseguir el canvi necessari que sens dubte evidencia aquest estudi, les empreses estan desenvolupant aplicacions tecnològiques, que actuaran com a facilitadores en una transició que, a més, ha de ser ràpida. Est és el cas d'IBM amb la Computació Cognitiva, que serà la successora dels sistemes programables d'ara. IBM Watson és el seu exemple més conegut, un sistema que ja està ajudant empreses que operen el sector de la salut, l'educació, esports, energia o màrqueting a transformar-se digitalment.

Però el procés de canvi necessari per pujar al digital no només depèn de la tecnologia. En aquest procés de transformació del mercat empresarial el factor humà és fonamental. Per això, la transformació dels departaments de Recursos Humans ha de ser un dels primers passos a donar. Aquests departaments es troben davant el repte d'identificar noves capacitats i nous rols per avançar en la transformació digital.És un procés on la tecnologia juga un paper important, però les persones han d'acompanyar a la tecnologia i avançar-se a ella. L'analítica de dades ha d'aplicar-se en els departaments de RRHH, i l'Analítica HR ha de jugar un paper rellevant dins de la dinàmica de digitalització del lloc de treball.
Avui et destaquem
El més llegit