Les bones i les males notícies

Darrerament, sembla que qualsevol projecte que crea nous llocs de treball no admet cap tipus de debat i ràpidament es converteix en una magnífica notícia. Tant se val si no aporta res de nou o si té efectes negatius cap a altres sectors econòmics; el cas és que si genera ocupació, la idea està més que justificada.

"L'outlet de Viladecans crearà 1.000 llocs de treball". Titulars com aquest obrien els principals diaris el passat mes d'abril, quan coneixíem que l'empresa Neinver havia comprat uns terrenys d'aquest municipi per instal·lar un gran outlet de primeres marques. Evidentment, notícies com aquestes agraden i traslladen al ciutadà un al·lè esperançador i positiu, que contrasta amb el pessimisme que ens atrapa constantment quan sentim les negatives dades de l'atur, de tancament d'empreses, de caiguda del consum, de falta de finançament, etc.

Ara bé, el que potser no s'ha explicat de manera tan clara és que aquest macroprojecte empresarial crearà ocupació però a l'hora també en destruirà: l'impacte negatiu d'aquest equipament sobre el petit comerç de Viladecans, i dels municipis del voltant, malauradament és obvi.

L'outlet no respon a cap necessitat real de la zona, ja prou saturada de grans equipaments comercials i que, per tant, provocarà problemes de mobilitat i d'infraestructures. Per tot plegat, només puc pensar que aquest projecte és una operació immobiliària i no pas una resposta a la crisi.

El comerç de proximitat, integrat en l'entramat urbà dels nostres pobles i ciutats, aporta cohesió social, genera riquesa als barris, dóna seguretat, és sostenible i permet al consumidor tenir a prop tot allò que necessita. També ofereix preus competitius, una oferta variada i altes nivells de qualitat, tant en el producte com en el servei. Des de PIMEC Comerç vetllem per la seva continuïtat perquè el comerç de proximitat és una molt bona notícia i ho ha de continuar sent!

Avui et destaquem
El més llegit