Les tres claus del negoci simple

   

Pensar en gran fa que de vegades molts emprenedors oblidin que el seu negoci encara no és res més que una idea i bones intencions, farcits amb un cúmul de coneixements i cerca de la perfecció que els deixen immòbils davant l'evidència (ells també ho saben) que, al cap i a la fi, un negoci és una idea, un client i un espai de relació entre ambdós.

La idea tots els emprenedors la tenen i desenvolupen a través de plans de negoci, models Canvas, blocs de notes o tovallons de paper. Ha de poder-se resumir en un perquè, un com i un què oferirem.

El client, malgrat sembli impossible, és quelcom que alguns empresaris obliden d'analitzar. Als proveïdors de serveis sempre els recomano que posin preu al client i no al servei, precisament perquè el client és la base del seu negoci, mes enllà del que oferim concretament. El client vol el resultat i no pas el procés, per això és molt important fer un perfil de client ideal per veure què cerca en nosaltres.

Per últim, l'espai serà una conseqüencia de tenir ben treballats els dos primers aspectes, i no pas la base dels mateixos. He vist botigues on-line fracassar mentre els seus clients li demanaven poder tocar el producte i sentir el contacte humà. Aquestes botigues havien adaptat el negoci a l'espai, i no a l'inrevés, a més de no atendre ni entendre els fets que les portaven a un altre espai de venda i un client que no havien tingut en compte."

Avui et destaquem
El més llegit