Millennials i generació Z

Coneixes la teva organització interna de la mateixa manera que coneixes el comportament dels teus clients? Quin és el teu percentatge de millennials? I de Generació X?

Per a moltes empreses la comunicació interna amb els seus col·laboradors ha estat un dels béns més preuats, i les seves eines també han canviat darrerament. Si en un primer moment la tendència natural que hi havia era informar els empleats del que succeïa a l'empresa, i més endavant influir els amb les seves bonances, ara s'imposa conversar amb ells, trobar la manera de generar espais on les persones que en formen part, més enllà del seu nivell dins l'organització, es comuniquin en tot moment. I és que si volem persones compromeses, la comunicació en serà la clau.

Les persones no són iguals, es comporten de manera diferent i usen uns canals de comunicació o altres, segons la generació la qual pertanyen: la Generació Z, nascuts mitjans dels 90 fins a l'actualitat entenen que la societat és virtual, i que l'ús de la xarxa és necessària per manifestar i expressar les seves opinions, al Facebook, Twitter, WhatsApp.

La Generació Y, coneguda com a millennials, nascuts entre els 80's i mitjans dels 90, anomenats també com a digital natives, han crescut i s'han criat amb la tecnologia i amb les xarxes socials, són independents i estan habituats a compartir informació de manera democràtica. El comportament d'aquestes dues generacions digitals serà diferent de la generació que la precedeix, l'anomenada Generació X o Generació Nocilla. Nascuda entre els anys 60 i 80, aquesta generació ha estat criada en el consumisme, els mitjans de comunicació de masses i l'arribada de la Internet, amb un fort sentit de l'individualisme. I fins i tot amb la generació anterior, els baby boomers, entre mitjans dels 40's i els 60's, associats amb la llibertat individual, els drets civils de les persones, segurament aquests més amants també del paper.

El coneixement de l'organització ens portarà a usar els canals adequats per a conversar amb les persones, convertint-los en protagonistes i generant-ne compromís emocional. Aquest compromís es traduirà en guanys socials i també econòmics, per què les empreses amb alts nivells de compromís guanyen fins a 3,9 vegades més (Gallup 2012). I aquest és un repte que ens interessarà i que està al nostre abast.
Avui et destaquem
Comentaris