L’objectiu ha de ser la qualitat turística

El sector turístic ha viscut, en general, una temporada estiuenca amb una reducció en general d’ocupació els dies punta i un juliol més “fluix” que l’any passat. Tot i que cal esperar a fer balanç a final de temporada, crec que les valoracions haurien de ser sobretot qualitatives, més que quantitatives, ja que la nostra destinació s’ha d’enfocar cap al turisme que aporti valor al territori. Cal parlar de temporades “diferents”. Hem de recordar que hi ha destinacions “adormides” que s’han recuperat i que això també ha influït en la demanda d’aquest estiu, però encara hi ha marge perquè el balanç global no sigui negatiu. Hem de tenir en compte que el 2017 va ser un molt bon any i que aquest 2018 estem per sota però no es pot parlar de mals resultats.

"La nostra destinació s'ha d'enfocar cap al turisme que aporti valor al territori"

Cal començar a pensar a explorar noves possibilitats del nostre territori per atraure més turistes fora de temporada. Potenciar la resta de l’any i que aquesta paraula tan repetida que es diu desestacionalització sigui un fet. Cal recordar que tenim un territori magnífic, amb bons serveis i un gran potencial, però és cert que ens hem de posar a treballar més que mai, tant des de les associacions com des del Govern, per no perdre potencials visitants.

"Cal explorar noves possibilitats per atraure més turistes fora de temporada i que la desestacionalització sigui un fet"

El turisme busca ara sobretot experiències per viure i recordar, i això és el que li hem d’oferir. Experiències inoblidables i una atenció única i mereixedora de cinc estrelles. Si fem les coses bé i s’ofereix la qualitat que cal estic convençut que podrem parlar de bones temporades durant molts anys i de bones perspectives per al sector, un dels principals motors econòmics del nostre país.

Més informació
Un país amb 121 milions de turistes?
El turisme mediterrani, a debat
Catalunya lidera el turisme, tot i la frenada dels visitants
Avui et destaquem
El més llegit