Presidenta de la FEGP

El món empresarial ha de ser masculí, gris i avorrit?

23 de Juliol de 2022
Act. 25 de Juliol de 2022
Neus Lloveras | VIA Empresa

El passat 16 de juny celebràvem la Nit de l’Empresa i Gala de Premis FEGP 2022, de la Federació Empresarial del Gran Penedès. És un esdeveniment que aplega cada any al voltant de 400 empresaris i empresàries de les comarques de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf, amb tres objectius principals: passar una bona estona junts, generar un espai de networking i reivindicar conjuntament els interessos i necessitats del món empresarial de les comarques.

 

Des de fa alguns anys estem impulsant un canvi de format de l’esdeveniment, per generar un ambient més atractiu i més informal. En aquest sentit, aquest any es va celebrar a l’aire lliure, a les instal·lacions de Juvé i Camps, i el resultat va ser molt positiu, amb la presència d’homes i dones de totes les edats, gaudint d’una vetllada distesa i divertida.

El món empresarial ha de ser masculí, gris i avorrit? És un entorn que interessa molt poc a la gent jove, fet que dificulta la seva aposta per l’emprenedoria, però, en canvi, la incorporació de talent jove al món empresarial és imprescindible per impulsar transformacions absolutament necessàries. Per tant, modernitzar les cultures organitzatives de les empreses per adaptar-les a la realitat de la nostra societat hauria de ser prioritari.

 

"Mentre un 58% de les titulacions universitàries estan ocupades per dones, només un 26% dels càrrecs de consells de direcció i un 5% de les direccions generals són dones"

Fa molts anys que les dones lluitem per la igualtat en el món laboral i encara no és una realitat, mentre un 58% de les titulacions universitàries estan ocupades per dones només un 26% dels càrrecs de consells de direcció i un 5% de les direccions generals són dones. Queda molta feina per fer! Però mentrestant, en paral·lel, no podem oblidar la necessitat d’incorporar a les nostres organitzacions la sensibilitat per acollir totes les diversitats: de gènere, d’origen, funcionals, generalment molt poc assimilades a la majoria d’empreses.

La setmana passada participava en un acte organitzat per la FEGP, era un dia extraordinàriament calorós. Jo anava poc abrigada, amb vestit, com sembla normal per la calor que feia. Una de les persones que m’acompanyava era un home amb camisa, corbata i americana. Vam haver de posar l’aire condicionat molt fort perquè estava a punt del col·lapse!  Li vaig preguntar perquè anava vestit així i em va contestar que eren normes de l’empresa.

Les dones a l’estiu ens veiem sovint obligades a portar americanes i altres peces de roba per cobrir-nos, perquè els espais es refrigeren 'modo home amb americana'

Les dones a l’estiu ens veiem sovint obligades a portar americanes i altres peces de roba per cobrir-nos, perquè els espais es refrigeren 'modo home amb americana'. Segurament empreses i entorns que fomenten aquests hàbits al mateix temps parlen d’alineament amb els objectius de desenvolupament sostenible. Però el que realment transmeten és un tarannà antiquat i molt poca sensibilitat amb el mediambient.

Les persones demostren la seva vàlua professional pels seus coneixements, per la seva implicació i per la feina que realitzen, no per la seva manera de ser, de viure o de vestir. Portem els canvis socials que s’estan produint en el nostre entorn també a les nostres empreses, només així aconseguirem que el talent jove es vegi atret pel món empresarial i que amb la seva implicació faci possible una veritable transformació de les nostres empreses.