Per què el MWC és crucial per a les empreses TIC?

Un any més, Barcelona torna a rebre un dels majors esdeveniments tecnològics a escala mundial, el Mobile World Congress que l'any passat va comptar amb més de 1.800 empreses i més de 85.000 assistents. Moltes empreses hi són presents any rere any però, què ofereix realment el MWC a les empreses?

El MWC és un aparador tant per a grans multinacionals com també per a start-ups, sempre guardant les distàncies. Per les start-ups és una oportunitat perfecta per aconseguir visibilitat, ja sigui gràcies als mitjans de comunicació o a les sessions de networking que els permeten donar-se a conèixer entre companys de sector. Però, sens dubte el 4YFN, esdeveniment organitzat pel MWC, és la cita per excel·lència per a totes les start-ups en l'àmbit europeu. Aquesta segona edició acollirà a Martin Varsavsky, CEO de Fon; Tom Daly, director mobile de Coca Cola o Joseph Chong, màrqueting manager de Twitter, entre altres personalitats importants.

A més a més, el MWC és una de les millors oportunitats per generar projectes i, més concretament, per aconseguir grans clients. Però, com s'ha de portar a terme una estratègia de lead generation? Hi ha moltes maneres de fer-ho.

Identificar primer els objectius, és a dir, què es vol aconseguir exactament. Seguidament, selecciona el target potencial pel teu negoci i objectius marcats per tal que les accions realitzades siguin molt més efectives. No cal esperar al dia 3 de març per començar a establir relacions amb clients potencials. De fet, un mes abans de l'esdeveniment ja s'han posat en marxa moltes iniciatives per connectar als assistents del Mobile World Congress.

Una de les més potents és el Brokerage Event. Pel que fa durant els tres dies que dura el MWC hi ha moltes iniciatives paral·leles que és important tenir identificades, com per exemple el Women in Mobile per tal de seguir fent networking una vegada s'acabi la jornada.

Com és un dia al MWC? Des del primer moment que s'obren les portes tot comença a moure's. Les empreses agafen posicions als seus estands, engeguen les conferències i els milers d'assistents comencen a passejar-se buscant noves oportunitats. Aquelles empreses que disposen d'un estand han de definir molt bé quines accions portaran a terme però una cosa han de tenir clara i és que l'estand mai pot quedar desert. Sempre hi ha d'haver una persona que rebi als visitants.

Totes aquelles reunions que s'hagin acordat poden portar-se a terme tant al mateix estand com en zones habilitades per fer networking. Targetes comercials, tríptics, xapes i tot el merchandising seran benvinguts per tal de cridar l'atenció dels assistents d'entre la resta d'empreses.

Com és normal, un esdeveniment d'aquestes característiques genera molta expectació i mitjans de comunicació de tot el món hi seran presents. És l'oportunitat perfecta per atraure'ls a l'estand i que es facin ressò o bé de l'empresa o del producte que es representa.

Com ha evolucionat el MWC en l'àmbit tecnològic? Fa tres anys eren la realitat augmentada i el desenvolupament d'apps amb HTML5. El 2013 van ser les metodologies de pagament mòbil i el 2014, els famosos dispositius wearables.

Aquest any ho seran els Key Factors, IoT i el Big Data. La gran connexió i dotació de tecnologia dels elements quotidians gràcies a Internet de les coses, obre l'oportunitat d'augmentar les funcionalitats i usos dels nostres dispositius mòbils. Aquests dispositius són el vehicle perfecte per la generació d'informació constant i de gran utilitat. La correcta interpretació de les dades permetrà sistemes més intel·ligents durant la presa de decisions.
Avui et destaquem
El més llegit