La crisi està obligant a les empreses a estar atentes a qualsevol proposta innovadora que els hi generi resultats econòmics a curt termini. Una d'elles és la responsabilitat social. Us asseguro que serà la paraula de moda aquest any i serà un concepte present a molts consells executius.
S'ha dipositat molta esperança en el poder de la responsabilitat social com una manera d'establir engagement amb els consumidors, però també com una línia de flotació en les fonts de negoci per a les empreses. Així i tot, poques són les empreses que hagin estat capaços d'implementar correctament la responsabilitat social i obtenir el retorn esperat. Moltes es queden en el patrocini, la donació sense sentit o el voluntariat esporàdic dels treballadors. O pitjor encara, en absurdes campanyes de publicitat que ningú es creu però que costen molts diners i esforç. De fet, el 80% dels consumidors no es creuen els missatges de publicitat social i ecològics de les marques.
Evidentment tot forma part de la responsabilitat social, però no de la responsabilitat social que s'integra en el màrqueting de l'empresa, en els seus valors, en el seu compromís amb la societat i en la comunicació que reben els consumidors.
Una estratègia de responsabilitat social ben gestionada i ben implementada apropa l'empresa als seus clients, genera beneficis empresarials i per sobre de tot, produeix un canvi social. Una estratègia de responsabilitat social mal gestionada és una pèrdua de temps i de diners.
Una empresa sense una política de responsabilitat social està condemnada a quedar-se fora de la lluita per la supervivència.
S'ha dipositat molta esperança en el poder de la responsabilitat social com una manera d'establir engagement amb els consumidors, però també com una línia de flotació en les fonts de negoci per a les empreses. Així i tot, poques són les empreses que hagin estat capaços d'implementar correctament la responsabilitat social i obtenir el retorn esperat. Moltes es queden en el patrocini, la donació sense sentit o el voluntariat esporàdic dels treballadors. O pitjor encara, en absurdes campanyes de publicitat que ningú es creu però que costen molts diners i esforç. De fet, el 80% dels consumidors no es creuen els missatges de publicitat social i ecològics de les marques.
Evidentment tot forma part de la responsabilitat social, però no de la responsabilitat social que s'integra en el màrqueting de l'empresa, en els seus valors, en el seu compromís amb la societat i en la comunicació que reben els consumidors.
Una estratègia de responsabilitat social ben gestionada i ben implementada apropa l'empresa als seus clients, genera beneficis empresarials i per sobre de tot, produeix un canvi social. Una estratègia de responsabilitat social mal gestionada és una pèrdua de temps i de diners.
Una empresa sense una política de responsabilitat social està condemnada a quedar-se fora de la lluita per la supervivència.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.