Pregunta als altres com et veuen

Sovint, un dels aspectes que sol interessar més en la construcció de la marca personal és l'anàlisi de la percepció.

Estem molt habituats a tenir la pròpia opinió de nosaltres mateixos, en canvi desconeixem en gran mesura l'opinió sobre com ens veuen els altres. Segurament els més atrevits i agosarats hauran fet la prova de preguntar a persones molt pròximes que els hi haurà mancat objectivitat, en les seves respostes.

Entre el com em veig jo i el com em veuen els altres, hi ha sempre el que anomeno "gaps de percepció", que ens serviran per posicionar-nos d'una manera valenta i professional. Una informació que és "or en estat pur" i que reforça les nostres fortaleses i també exposa les àrees que hem de millorar de nosaltres mateixos.

Curiosament, no em deixa de sorprendre com els altres i, fins i tot, aquelles persones que no tenen per què ser del nostre entorn més personal, els agrada participar-hi, donant-nos detalls, impressions i una opinió molt acurada de nosaltres. I és que en el fons les persones "som com un llibre obert", als ulls de la resta.

Però no tot s'hi val: per fer una bona anàlisi caldrà agafar una mostra representativa de persones del nostre entorn professional i personal, que puguin donar-nos respostes a les nostres preguntes, basant-nos més en criteris de qualitat de la mostra escollida que en la quantitat de persones a entrevistar.

Un cop finalitzat aquest exercici i processat el seu contingut, disposarem d'informació ben valuosa que ens ajudarà a treballar aspectes que ens acompanyaran a millorar la pròpia marca personal.

I és que per desenvolupar-nos des d'una perspectiva de màrqueting personal, serà essencial estimular el propi talent en la seva màxima expressió i així influir d'una manera decidida en el nostre entorn professional i personal. Pregunta-li als altres com et veuen, et sorprendran de veritat, segur!

Avui et destaquem
El més llegit