Quant està disposada la teva empresa a perdre, per guanyar?

Semblarà un sense sentit però aquesta afirmació comença a ser un paradigma del nou model empresarial basat en la participació de l'empresa en la solució de problemes socials i mediambientals.

Des de sempre, a les escoles de negocis de tot el planeta existia un dogma impertorbable: Les empreses han de generar beneficis per als accionistes.

Milton Friedman
(premi Nobel d'Economia) defensava la tesi de què la responsabilitat dels dirigents de les empreses és augmentar al màxim els beneficis per als propietaris i els accionistes.

Doncs aquest dimecres vaig donar una xerrada en una de les escoles de negoci més importants d'aquest país i vaig intuir i constatar una mica de dubte davant aquest dogma, en el sentit que, les empreses que realment vulguin ser significatives en el nou model de societat, han de, no solament participar, sinó contribuir de manera definitiva a resoldre els problemes que més preocupa els consumidors. Si no ho fan, s'arrisquen a ser ignorats, a perdre quota de mercat i en molts casos, a desaparèixer.

I això com es fa? Fàcil (o difícil segons es vegi): introduint la Responsabilitat Social en el màrqueting de l'empresa. (Sí, he dit màrqueting i no Recursos Humans) Però la de veritat. La que provoca impacte social. La que li costa diners i recursos a l'empresa.

Produir aquest impacte és el canvi de paradigma real del model d'empresa tradicional, enfocat únicament a guanyar diners.

I si no és així, no val i la Responsabilitat Social no serveix. "La prueba del algodón" és demostrar quant està disposada a deixar de guanyar l'empresa per ser socialment responsable.

Avui et destaquem
El més llegit