Quins són els professionals que t'influencien?

Quantes persones parlen bé de la feina que fas? Segueixes un model professional que t'agradaria semblar-te en un futur? Quines són realment les persones amb qui t'interessa col·laborar?

Avui en dia és força habitual parlar de col·laborar, en tots els àmbits, ja siguin en contextos que han de veure amb l'empresa o en altres entorns més socials de tipus cooperatiu. En la nostra activitat professional, sigui per compte propi o treballant per altres haurem de col·laborar amb més o menys intensitat per tal d'aconseguir les nostres fites. En tot cas, el benefici serà aconseguir de manera conjunta quelcom que de manera individual no aconseguiríem.

Doncs bé, al terreny de la creació de la marca personal i un cop havent definit l'entorn o àmbits en els quals hem de resituar-nos professionalment, serà fonamental preparar un mapa temporal que contempli els escenaris de col·laboració professional, identificant les persones que podem i que voldríem col·laborar i la forma com ho durem a terme amb cadascuna d'elles. Aquest exercici ens ajudarà a assolir reptes i serà igualment important tant per aquells professionals que estan treballant dins les empreses, com per aquells emprenedors i empresaris que desitgin rellançar-se i donar-se a conèixer al seu entorn.

Com a segon pas, i més enllà de definir aquests escenaris de col·laboració, ara sí que caldrà identificar persones, professionals i empreses que de manera positiva influeixin en la nostra relació professional: els que t'influencien.

Doncs, el fet que algú parli bé de nosaltres, i ens pugui recomanar serà també un component social i professional imprescindible per a donar-nos a conèixer, reforçant a més la nostra marca. Però no tot si val, abans caldrà identificar-los escollint els que volem que ens influenciïn avui, i els que ens agradaria que ho facin en un futur.

El rol d'acompanyament que duu a terme el mentor, almenys al principi podrà ser d'utilitat com a impulsor i garantia d'aquest procés que s'ha posat en marxa.

Com has definit el teu mapa de relacions? Has començat a treballar amb els que t'influencien? No esperis més, "la teva marca està en joc".

Avui et destaquem
El més llegit