Rendibilitzem les inversions en infrastructures?

El 18 de març, es complirà un any des que es va ampliar el nombre d'ocupants dels cotxes autoritzats a circular pel carril BUS-VAO de la C-58. Des de la seva inauguració, el 29 d'octubre de 2012, només es permetia la circulació a aquells cotxes que portessin un mínim de tres persones (inclòs el conductor), però veient la poca repercussió, no es va tardar gaire en rebaixar-ho a dues persones.

Malgrat que aquesta mesura, a primer de març, és una via infrautilitzada; no és infreqüent veure com la C-58 segueix col·lapsada mentre que pel BUS-VAO amb prou feines hi ha trànsit. A finals del passat gener el Consell Comarcal dels Vallès Occidental va presentar una moció per aprofitar millor una infraestructura que va costar 80 milions d'euros (1.336.000.000 ptes.) i que, ni de bon tros, ha complert amb les expectatives

Segons la moció, el volum actual de trànsit és de 4.600 vehicles, quan la previsió inicial abans de la reducció del nombre d'ocupants era de 7.500. Molt poc en comparació amb els 155.000 vehicles que diàriament circulen per la C-58, que la fan una de les vies amb més densitat de tràfic de l'estat. Una obra feta més amb criteris ideològics que no pas pràctics, i tot per evitar escometre l'eix viari que realment esponjaria el trànsit a la C-58: el túnel d'Horta, previst en el Pla General Metropolità de 1976. 

Cal ser més curiosos amb el retorn de capital de totes les inversions que es fan al país, inclosa aquesta que té, a més inri, finançament europeu.
Avui et destaquem
El més llegit