Sóc diferent i rellevant a nivell professional?

Aquesta pregunta pot donar respostes que van des del desconeixement fins a la incertesa, ja que no estem habituats a fer-nos aquests plantejaments; diferenciar-me de la resta, ser rellevant, què vol dir?

Dins l'entorn professional, és prou significatiu parlar de quina és la nostra contribució (o aportació) a l'organització o empresa a la qual pertanyem, gestionem o liderem, com a resultat de l'experiència i els coneixements que hem adquirit amb els anys i també amb la actitud que ens enfrontem al dia a dia. Però aquesta contribució tindrà més valor en la mesura que es diferenciï de la resta. I perquè hi hagi diferenciació haurem de triar entre destacar amb el que fem, o ser senzillament "un ou més a la cistella".

Curiosament no es tracta d'inventar res ni fer creure als altres el que no som. Senzillament cal aprofitar aquelles oportunitats que hi ha en el nostre entorn, organització o empresa i que s'adapten a les nostres fortaleses. Aquesta serà una de les claus que ens servirà per a rellançar-nos, construint una oferta professional poderosa i alineada amb la pròpia marca personal.

Les persones, també tenim atributs propis que ens diferencien de la resta, però abans caldrà identificar-los. Què diuen els altres de tu? Quines són les raons que et fan necessari o rellevant en la teva organització i en el mercat?

En el fons, el que perseguim amb la diferenciació és treure la màxima capacitat professional i personal estimulant el propi talent, ja que tot individu és ple de recursos per aconseguir el què es proposi. Utilitzant, això sí, les eines de màrqueting i comunicació personal que més ens convinguin. Us convido a provar-ho!

Avui et destaquem
El més llegit