T'imagines un banc que regali diners?

Les empreses s'han adonat que per vendre els seus productes, la publicitat tradicional, està començant a mostrar signes de decadència i estan començant a descobrir un territori en el qual abans no hi eren i a utilitzar-lo com una estratègia tremendament eficaç per apropar-se als seus clients. Es diu Responsabilitat Social (RS).

Però la cosa no és tan fàcil com sembla, perquè sovint, aquestes estratègies acaben sent ineficaces, inútils i algunes vegades fins i tot, contraproduents per a la reputació i el negoci de les marques. Perquè el consumidor les interpreta com greenwashing. Un recent estudi de Nielsen reflecteix que el 78% dels consumidors pensa que els missatges de publicitat social de les marques no estan en línia amb les seves estratègies empresarials i que responen més a objectius comercials que socials.

En aquest i els meus propers articles, tractaré de posar alguns exemples modèlics d'empreses que sí que estan utilitzant la Responsabilitat Social d'una manera eficaç, memorable i sobretot rendible.

TD Bank. El banc que regala diners
Hi ha un petit banc al Canadà, tan petit, que ha de rendibilitzar al màxim cada dòlar invertit en comunicació. Es diu TD Bank i utilitzeu molt intel·ligentment la Responsabilitat Social i les xarxes digitals com a vehicles per a connectar i fidelitzar els seus consumidors. La seva última idea ha estat regalar 30.000 dòlars a 24 dels seus clients perquè puguin invertir en una bona obra que millori la vida de la seva comunitat. El repte és fer-ho en tan sols 24 hores.

Porten més de cinc milions de visites a YouTube i han estat notícia en molts mitjans de comunicació. El resultat és una repercussió molt més gran que la que aconseguirien fent anuncis a televisió, molta més credibilitat i, a més, hi ha contribuït amb la col·laboració dels seus mateixos clients a millorar la vida de la comunitat.

És un fabulós exemple de com la Responsabilitat Social ben implementada i ben comunicada, es pot convertir en una poderós avantatge competitiu. En aquest enllaç podeu veure el vídeo del cas.
Avui et destaquem
El més llegit