Tornem a l’oficina. Per què?

Déu n’hi do el que hem viscut el darrer any a les empreses. Hem passat del caos pandèmic a estar organitzats en unes condicions molt envejables de funcionament en teletreball. Hem après a funcionar i produir d’altra manera, ens n’hem sortit com hem pogut!

Però no ha estat fàcil, les empreses han hagut d’oferir les condicions indispensables per poder operar, i les persones de manera individual han posat la resta, una comunió entre organitzacions i persones amb el propòsit de continuar generant activitat econòmica. I així hem anat continuant amb més o menys encert fins que de sobte ens conviden a tornar a l’oficina.

Ens havíem acostumat a treballar de manera flexible, en horaris diferents i fins i tot desmesurats en nombre d’hores, perdent en no pocs casos el sentit de la conciliació,  i amb més d’un tractament al fisioterapeuta per tal de corregir vicis posturals d’algunes cadires poc ergonòmiques. I per què hem de tornar a l’oficina ara que ens havíem fet a la idea? En molts casos us asseguro que la percepció de càstig és evident!

Per què hem de tornar a l’oficina ara que ens havíem fet a la idea?

Les empreses s’enfronten ara al repte de regular la flexibilitat i el teletreball, la tornada de les persones i equips a les oficines on prèviament eren instal·lades. Una tornada esglaonada que s’haurà de reconduir per tal de generar una proposta de valor del lloc de treball  que sigui explicada i acceptada pels seus membres.  I amb el repte de millorar-ne el compromís. Poder fer veure a les persones de manera evident els guanys de seguir treballant presencialment. Passar pàgina de la situació excepcional viscuda, aprendre dels errors i aprofitar per buscar noves oportunitats per seguir millorant.

Caldrà generar espais per revisar els aprenentatges que hem assolit respecte a la manera de treballar, experiències viscudes de productivitat i conciliació, relacions virtuals, soletat i distància del teletreball, la gestió de la incertesa.

Tornar a relacionar-nos de manera presencial, gaudint de la proximitat i contacte dels companys i les companyes, de les relacions informals, però tan necessàries de prendre cafè o dinar plegats, de les converses prou importants que es generen en aquest moment de descans.

Aprofitar per posar en marxa nous espais de col·laboració que serveixin per replantejar els processos i la relació amb els nostres clients. Plantejar de nou què ofereixen els llocs de treball que millorin l’experiència dels empleats, i que els ajudi al fet que no els faci res tornar a l’oficina!

Més informació
El benestar pandèmic
L’antídot per l’optimisme
Avui et destaquem
El més llegit