Tendències en cultural branding

Anem a buscar dades; segons un estudi d'Havas Media Group, a Europa el 92% de les marquespodrien desaparèixer i a la majoria de la gent no els importaria.

Al nostre país tan sols es trobaria a faltar un 11% de les marques. Quina confiança que tenim en les nostres empreses! I és que això passa per què les persones volen autenticitat en els missatges que els arriben, i que aquests siguin sincers i transparents. Necessiten percebre que les marques són honestes i que milloren el benestar dels ciutadans.

El cultural branding persegueix crear mites al voltant d'una marca, mites vinculats a la cultura actual de la societat i que haurien de facilitar que el client compri el producte o servei per experimentar les històries associades al que la marca explica. El producte no és més que un mitjà per experimentar vivències, sensacions i emocions. Una bona estratègia de branding cultural crearà una història que farà que el client l'experimenti amb identitat, i s'hi vegi reflectit.

En el fons, el que es persegueix és connectar la marca amb les emocions dels seus clients: "humanitzar la marca". D'aquí deduïm el paper important que tenen les persones que formen part de les organitzacions, i en especial les que tenen relació amb clients i proveïdors, i també els gerents, que com a marca personal de les seves empreses hauran de saber usar i connectar aquestes emocions i vivències amb els seus clients.

Però aquesta manera de fer representa un procés de canvi que moltes organitzacions i empreses estan assolint, amb un procés de cultural change: identificant processos que s'han de canviar/modificar, definint nous missatges i graus de compromís, i afrontant la resistència al canvi amb garanties.

Veient aquestes noves tendències, dona la sensació que les empreses volen deixar de ser empreses, tal com les hem conegut fins ara, per passar a ser organitzacions formades per comunitats de persones tant internes com externes a l'organització (abans em deien clients), que aspiren a viure i experimentar noves emocions (el que abans en deien productes), amb experiències honestes i que a més milloraran el seu benestar i qualitat de vida, tant en l'àmbit personal com comunitari. Tot plegat sembla més propi del sègle XXI!

Avui et destaquem
El més llegit