Vull tenir una empresa socialment responsable, com ho faig?

Sovint a 1000friends, agència especialitzada en RSC, moltes empreses em pregunten què és el que han de fer per ser empreses socialment responsable. La meva resposta invariablement sempre és preguntar quin és l'objectiu que persegueixen i per què volen ser socialment responsables.

I és que els empresaris han pres consciència dels beneficis que els hi suposa incorporar compromisos socials en la seva organització. No només beneficis ètics i sostenibles sinó també de negoci. El 88% dels consumidors creuen que les empreses hauria de tenir participació activa en la solució dels problemes socials i amb igualtat de qualitat preu, la majoria escull marques compromeses socialment.

Per tant, ser una empresa socialment responsable ja no és una moda, ni una qüestió ètica, sinó una necessitat empresarial. Un cop entesa la veritable causa de la necessitat, el següent pas és definir exactament quin és el compromís social més adequat per a l'empresa i més convincent per al consumidor. És a dir, si fabriques iogurts no té sentit defensar grups ecologistes contra la pesca de la tonyina a Corea.

A partir d'aquí, el millor consell, és que s'estableixi una mena de consell assessor de RSC extern a l'empresa que es reuneixi de forma periòdica amb la direcció i que els ajudi en les seves estratègies socials i de sostenibilitat. El que no funciona mai és que sigui la pròpia empresa la que defineixi aquesta estratègia. Tot hom pot tenir una apendicitis, però sempre és millor que t'operi un bon metge
Avui et destaquem
El més llegit