AMIC Valencians alerta que els mitjans de país "estan en risc"

L'associació emet un editorial conjunt per sol·licitar accions que salven el sector valencià de la comunicació de proximitat

L'AMIC és l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació. | Cedida L'AMIC és l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació. | Cedida

L'associació AMIC Valencians, en què participa la delegació valenciana de VIA Empresa, ha emés aquest dilluns un comunicat per sol·licitar mesures concretes a la Generalitat Valenciana per fer front a la crisi de la COVID-19 en el sector dels mitjans de comunicació.

L'editorial de l'AMIC Valencians, que agrupa més de 60 capçaleres de premsa de proximitat, destaca que "aquesta crisi sanitària sense precedents, en la que tots estem immersos, ha fet més evident la feina i la necessitat per part de la ciutadania, de tenir uns mitjans de comunicació propers i amb vocació de servei públic, uns mitjans que vetllem per explicar a les ciutadanes i ciutadans, que passa a prop seu, amb informació contrastada, veraç i elaborada per professionals del periodisme que saben fer la seua feina, i que coneixem de primera mà la realitat més pròxima".

L'editorial segueix reclamant mesures concretes i accions a curt i mitjà termini.

Ho saben els ciutadans i ho saben els col·lectius, les entitats socials, esportives i culturals, ho sap el comerç i les empreses de serveis, i ho saben les Institucions. Les grans audiències d’aquestes setmanes, treballant en condicions molt difícils, ho demostren sobradament.

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians, que agrupa més de 60 capçaleres de premsa de proximitat, tant en suport paper com digital, de tot el territori valencià, representem una riquesa basada en la pluralitat i la diversitat local i comarcal. I davant la caiguda dràstica d’ingressos de publicitat que posa en perill la nostra viabilitat, reclamem a la Generalitat Valenciana:

- L’aprovació i resolució sense demores de la convocatòria d’ajuts de la Generalitat Valenciana, aturades des de fa quasi dos anys.

- L’ampliació de les subvencions o bé una convocatòria extraordinària per aquest any per ajudar a la supervivència del sector de la premsa de proximitat davant un futur incert.

-Un pla d’insercions de publicitat institucional de les diverses Conselleries i organismes públics per a la recuperació.

- L’accés a línies de crèdit bancari dirigit al sector.

Per altra banda, reclamem a la resta d’administracions valencianes, Diputacions, Mancomunitats, capitals de comarca, Ajuntaments i organismes públics, que utilitzen els mitjans d’informació de proximitat, com a vehicle de comunicació i de publicitat, incrementant les insercions que ajuden a pal·liar la manca i caiguda de publicitat privada.

Això per altra banda, serà una prova del seu compromís amb la llibertat de premsa. Perquè el benestar d’una democràcia de qualitat, es basa el dret a la informació lliure i plural. Els mitjans de proximitat i tots els seus professionals, a banda d’ajudar a vertebrar i dinamitzar els territoris i els diversos sectors del nostre poble, així ho garanteixen.

Més informació
De “El Aullido Clandestino” a VIA Empresa: el vell periodisme
Avui et destaquem
El més llegit