Rocío Botella: agulles que marquen la diferència

La creadora de la marca valenciana de moda The-Are va començar cosint roba per a amistats i ara té nou botigues

Rocío Botella, la creadora de la marca de roba valenciana The-Are | Cedida Rocío Botella, la creadora de la marca de roba valenciana The-Are | Cedida

Créixer, créixer i créixer. Aquest és l’objectiu de Rocío Botella, la dissenyadora i emprenedora que ha creat la marca de moda valenciana The-Are. El seu somni era vestir les xiques de la seua generació amb un estil propi, que marcara la diferència, i a poc a poc ho ha anat aconseguint. Botella va iniciar el seu camí venent a internet i, a hores d’ara, compta amb un potentíssim canal de venda en línia, a més de nou punts de venda físics distribuïts per tot l’Estat espanyol. Tot i l’èxit aconseguit, The-Are ha mantingut la seua essència i Botella no ha oblidat els seus orígens.

Va començar cosint roba per a amistats i familiars en una xicoteta habitació, després va passar a vendre els seus productes en pop-ups i markets per donar-se a conéixer. Fins que va arribar el dia que realment va donar el gran salt al món de la moda: el 2014, els seus dissenys van desfilar per la passarel·la de la Valencia Fashion Week. Aquesta fita, la primera gran puntada del seu èxit, va suposar un punt d’inflexió tant per a ella com per a la marca. Amb la participació en aquest esdeveniment, la dissenyadora es va adonar que tenia molta roba dissenyada per a passarel·la, però que aquesta era poc posable en el dia a dia. El que ella volia era vestir xiques com ella amb roba diferent 100% feta a Espanya, però per al dia a dia, i es va posar agulla a l’obra.

Si Botella haguera de triar una característica per definir-se, escolliria la creativitat. En acabar la Fashion Week va posar el seu cap a funcionar i va donar per fi forma al seu somni. Així va nàixer The-Are, una marca de roba “amb rotllo, còmoda i especial. Cridanera, però que sents que te la pots posar molt”. Aquest fou el gran pas amb què va començar a construir el seu somni. Per aconseguir-ho, Botella es va formar en disseny de moda i es va traslladar a Londres, on va treballar amb una dissenyadora preparant la seua desfilada a la London Fashion Week. Aquesta estada a la capital britànica li va permetre aprendre moltes de les coses que després farien que la seua marca s’enlairara a València.

Un dels principals valors amb què Botella va començar el projecte The-Are era garantir la producció local de la roba, que significa donar feina a molta gent

En tornar de la seua experiència londinenca, Botella no va perdre el temps i va aplicar tot allò aprés a El Showroom, un esdeveniment que va organitzar per donar-se a conéixer i que va tindre un gran èxit. Va agafar totes les teles que tenia i les va mostrar al públic. “Literalment, ho vaig vendre tot”, celebra. Aquesta va ser la seua segona gran puntada cap al triomf.

A partir d’ahí, el creixement fou imparable. “No ha estat fàcil, però sí molt gratificant”, assenyala la dissenyadora, que manté els peus a la terra i segueix fidel als valors amb què va començar aquest projecte. Un dels principals és el compromís per garantir la producció local de la seua roba. Vol lligar la producció local a la qualitat i a dissenys que perduren. Però no només això. Si alguna cosa ha aportat The-Are a la seua creadora és un gran esperit de superació, i per a ella “el Made in Spain és un repte” que vol afrontar i del qual cal “sentir-se molt orgullosos”. A tot això, hi afegeix un altre aspecte, molt important per a ella: produir ací significa donar feina a molta gent. Actualment, a The-Are hi treballa mig centenar de persones.

Sense parar de crear

The-Are va començar amb un canal de venda en línia, i aproximadament un any després, va obrir la primera botiga física a València. Sense abandonar la xarxa, Botella considera que els punts de venda físics permeten una experiència de compra molt més significativa: les peces es poden veure, tocar, provar... L’obertura de la botiga fou un altre dels grans passos amb què va construir el seu projecte i li va donar peu a somiar amb punts de venda per tot l’Estat.

L'arribada de la covid-19 va provocar la interrupció de dues de les col·leccions més potents, la d'esdeveniments i la de festa, però li va permetre apostar per altres, com la roba 'casual' i de bany

Aquest somni ara és una realitat, i els dissenys de Rocío Botella es poden adquirir a nou punts físics a València, Barcelona, Madrid, Sevilla i Granada. Però no es vol detindre ahí. En els seus principals plans de futur hi ha l’expansió internacional, i en això està treballant ara.

Com per a tothom, el 2020 fou un any difícil per a Botella i la seua marca, però la seua creativitat i capacitat de superació la van portar a agafar la pandèmia com una oportunitat per innovar. L’arribada de la covid-19 va provocar la interrupció de dues de les col·leccions més potents de la marca: la d’esdeveniments i la de festa. Lluny de rendir-se, Botella va fer un canvi de perspectiva i va apostar per donar més impuls a altres col·leccions i crear-ne de noves “molt potents” en la línia de roba casual i de bany. A més, ha llançat la seua primera col·lecció de pijames.

En aquests anys, Botella ha anat madurant junt amb el seu projecte, i això vol seguir fent: créixer i seguir sent sempre ella mateixa. Sense perdre la perspectiva, continua agulla en mà treballant incansablement per marcar la diferència.

Més informació
Javier Fur, l'inconformisme per bandera
Avui et destaquem
El més llegit