Stadler produirà en Albuixec 34 locomotores per a Taiwan

El projecte està valorat en 165 milions d'euros i és el primer encàrrec de l'empresa per a la regió del Pacífic

La fàbrica de Stadler en València | Cedida
La fàbrica de Stadler en València | Cedida

Bones notícies per a la planta de Stadler a Albuixec, València. L'empresa ha guanyat la licitació per a subministrar 34 locomotores dièsel-elèctriques a l'Administració de Ferrocarrils de Taiwan (TRA). El valor de la comanda ronda els 165 milions d'euros i les locomotores, que seran dissenyades i fabricades per la planta valenciana, es destinaran al trànsit de passatgers i mercaderies en les vies d'ample estret de Taiwan, de 1.067 mil·límetres.

La comanda de disseny i fabricació de locomotores per a TRA representa el segon èxit a Àsia en molt poc temps: fa només tres setmanes que Stadler va anunciar l'establiment d'una joint venture amb PT Inka a Indonèsia.

A més, aquesta comanda suposa la primera sèrie de vehicles ferroviaris que Stadler subministrarà a la regió del Pacífic. La licitació és part d'un programa més ampli de TRA de renovació de la flota. La companyia assegura que després d'haver intentat durant més de 10 anys obtenir algun contracte a Àsia des dels seus mercats domèstics sense èxit, aquest setembre les coses han canviat. Stadler va signar un acord de joint venture amb PT Inka, anunciat el 20 de setembre, per a establir una factoria conjuntament a Indonèsia que produirà almenys 500 cotxes per a trens de rodalia. Tres setmanes després de l'anunci de la creació d'aquesta societat conjunta a Indonèsia amb PT INKA, Stadler celebra un altre gran èxit a Àsia.

Ahlburg: "Stadler té gran experiència en l'adaptació de vehicles ferroviaris a desafiaments tan específics"

Per la seua part, Thomas Ahlburg, CEO del Grup Stadler, declara que "estem orgullosos de poder subministrar per primera vegada una important comanda de material rodant a Àsia. Les locomotores s'utilitzaran en una topografia muntanyenca exigent, similar a la de Suïssa, i en condicions climàtiques extremes. Stadler té gran experiència en l'adaptació de vehicles ferroviaris a desafiaments tan específics. Això juntament amb la nostra capacitat de produir locomotores lleugeres i respectuoses amb el medi ambient, han sigut les raons del nostre èxit a Taiwan".

Entre les particularitats del projecte, la companyia destaca que les locomotores estan dissenyades específicament per al clima tropical i subtropical de Taiwan, que pot aconseguir un nivell d'humitat de fins al 100% i temperatures extremes de fins a 45 °C. A més, la nova locomotora per a TRA pot operar en tracció múltiple.

Més Informació
Llagut: emprendre a Taiwan
Toro Development es muda de Taiwan a Barcelona
Avui et destaquem
Comentaris