Europa, antigament el centre de poder, s'ha convertit ara en un espectador del nou ordre mundial que s'inclina cap a Àsia. Són molts els exemples i un d'ells el trobem en el transport aeri: de les deu línies amb més trànsit del món, només una no té origen o destí a un país asiàtic. De fet, en totes aquestes línies només apareix un aeroport europeu i un dels Estats Units.
La línia aèria amb més capacitat per aquest desembre de 2023 és la connexió entre Hong Kong i Taipei (Taiwan). Segons dades de l'empresa especialitzada OAG, aquesta línia disposa de 538.639 seients per aquest desembre. Això són gairebé 18.000 passatgers diaris.
La segona línia més concorreguda connecta Corea del Sud amb el Japó, concretament els aeroports de Seoul Incheon i Tokyo Narita. Suma 433.406 seients per aquest darrer mes de l'any. El podi el completa la connexió entre Kuala Lumpur (Malàisia) i Singapore Changi amb 418.860.
Del Japó a Aràbia Saudita i Nova York
A continuació trobem una altra connexió coreana i japonesa, entre els aeroports de Seoul Incheon i Osaka Kansai (415.396 seients). En cinquena posició apareix una altra regió que va guanyant cada vegada més força: l'Orient Mitjà. En aquest cas, Aràbia Saudita. Concretament, la línia entre El Caire (Egipte) i Jiddah suma 399.324 seients.
La segueix la connexió entre Dubai i Riad, amb 374.218. En setena posició hi ha la línia que uneix Jakarta (Indonèsia) i Singapore Changi, amb 353.460 seients.
La vuitena línia amb més trànsit és l'única que no té parada a Àsia i es tracta de la connexió entre Nova York (JFK) i Londres (Heathrow), amb 336.763. Completen el rànquing Bangkok (Tailàndia) - Seoul Incheon (333.645) i Bangkok - Hong Kong (328.654). L'aeroport de Corea del Sud de Seoul Incheon és el que apareix més vegades a la llista amb les línies més concorregudes.
Barcelona, fora del mapa
La línia Madrid-Lisboa és la més concorreguda amb destí i origen a Europa, amb 200.709 seients per aquest mes de desembre. Entre les deu línies europees amb més capacitat (comptant també les que venen o van fora del continent), hi ha Madrid - Roma i Madrid-Londres. Barcelona no apareix en les deu primeres.