Les principals reclamacions dels consumidors

Els serveis financers concentren la gran majoria de reclamacions dels consumidors, seguits per les telecomunicacions

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) promou des del 1975 els interessos dels consumidors ajudant-los a fer valdre els seus drets. Una de les seves tasques principals és la gestió de reclamacions dels usuaris en diversos sectors, que hem agrupat en aquest rànquing liderat sobradament per les queixes sobre serveis financers.

Segons les dades de la Memòria Anual de l'OCU, durant el 2013 es van gestionar 295.056 reclamacions, amb un protagonisme destacat per les que feien referència als serveis financers: 62.464. El segon àmbit amb més reclamacions és el de les telecomunicacions i serveis postals, que va arribar a les 38.660. El podi el completen les reclamacions sobre compres mestres.

Aquestes han estat les principals reclamacions dels consumidors durant el 2013:

1. Serveis financers - 62.464
2. Telecomunicacions i serveis postals - 38.660
3. Compres mestres - 27.593
4. Impostos - 26.788
5. Habitatge - 23.985
6. Béns de consum - 23.171
7. Administració Pública - 21.451
8. Treball i seguretat social - 20.663
9. Aigua, gas i electricitat - 18.433
10. Família i successió - 7.443
11. Serveis de consum - 7.386
12. Oci - 3.390
13. Transport aeri - 2.896
14. Salut - 2.108
15. Educació - 1.524
16. Mitjans de transport no aeri - 872

Altres - 6.299

*Podeu consultar la Memòria Anual 2013 de l'OCU en aquest enllaç 



Avui et destaquem
El més llegit