El nou 'outlet' de Viladecans crearà 500 llocs de treball

L'empresa garanteix que el centre comercial, amb 100 botigues, obrirà a la tardor de 2016

El centre comercial outlet que la consultora immobiliària Neinver impulsa a Viladecans obrirà les seves portes a la tardor del 2016 amb un centenar de botigues i crearà més de 500 llocs de treball directes. En roda de premsa, la companyia ha precisat que aquesta obertura correspon a la primera fase del projecte, que es completarà en uns dos anys amb 30 botigues i mig miler de llocs de treball.

En total, la posada en marxa d'aquest gran outlet a la comarca del Baix Llobregat suposarà una inversió de més de 80 milions d'euros, un 75% d'ells en la primera fase, per part de la joint venture creada el 2015 a parts iguals per Neinver i la gestora de fons internacionals TIAA Henderson Real Estate. En la primera fase s'habilitaran 19.800 dels més de 26.500 metres quadrats de superfície bruta llogadís que tindrà el recinte, ubicat en Ca n'Alemany, i les obres començaran el mes de maig vinent.

The Style Outlets, la marca al darrere
La consultora calcula que més de 2.500 persones treballaran en les diferents etapes de construcció del centre, que es comercialitzarà sota la marca The Style Outlets i dedicarà pràcticament la totalitat del seu espai a la venda d'excedents d'altres temporades de marques de moda, calçat i complements. "Volem oferir una experiència de compra còmoda i confortable en un entorn agradable", ha assegurat el responsable de Neinver a Espanya, Eduardo Ceballos, que ha puntualitzat que l'espai restant es destinarà a locals de restauració.

Ceballos ha sostingut que l'entorn més pròxim a l'outlet es beneficiarà de l'obertura del recinte, ja que, d'una banda, es fomentarà l'ocupació de veïns de la zona i, per altra, els comerciants i restauradors tindran més clients gràcies a les persones que acudeixin al centre.

Contractació de veïns de la comarca
En aquest sentit, ha concretat que Neinver ha signat un conveni marc amb l'Ajuntament de Viladecans per canalitzar la seva col·laboració en la formació i contractació de veïns de la comarca, i a la vegada també s'està reunint amb les associacions de comerciants de la zona per explicar-los el projecte i resoldre els seus dubtes. La consultora espera, a més, 2,7 milions de visitants en el seu primer any de vida i calcula que fins al 20 % d'ells seran turistes.

Ceballos ha confiat en que la ubicació "estratègica" del recinte, a un pas de la C-32 i a 15 minuts del centre de Barcelona, servirà per atreure a part dels turistes de la capital catalana, que ha destacat que és "la ciutat preferida d'Espanya per comprar moda".

Centre a l'aire lliure
L'arquitecte responsable del projecte, Enric Batlle, ha indicat que es tractarà d'un centre comercial a l'aire lliure amb àmplies zones enjardinades amb espècies autòctones, la qual cosa li donarà un aspecte de "passeig". També ha ressaltat que el recinte està treballant en l'obtenció de la certificació internacional BREEAM, que acredita que el projecte s'ha construït amb criteris de sostenibilitat i eficiència energètica.

Neinver és el segon operador de centres comercials outlet d'Europa, amb 15 recintes repartits a Polònia, França, Alemanya, Portugal, Itàlia i Espanya, i el 2014 les seves vendes van créixer un 10%, fins als 952,2 milions d'euros, gràcies a més de 41 milions de visitants. Els cinc centres espanyols -tres en la comunitat de Madrid, un a Sevilla i un altre a la Corunya- van registrar 13,3 milions de visitants, un 4% més que en l'exercici anterior, i un augment de les vendes del 5% respecte a 2013.
Avui et destaquem
El més llegit