Més llagosta, filet i ostres pel MWC

En plena temporada baixa, la celebració del congrés dispara un any més les vendes a Mercabarna

El filet és un dels plats estrella del congrés | Acistock El filet és un dels plats estrella del congrés | Acistock

Tot i trobar-nos en temporada baixa, a Mercabarna ja es freguen les mans amb el Mobile World Congress (MWC) que anima la cuina i els seus il·lustres convidats. Segons dades de l’Associació d’Empreses i Concessionaris de Mercabarna, es preveu un increment d'entre el 10% i el 35% segons els productes. Llagosta, llamànton, escamarlà gran, ostres i carns premium cotitzen a l'alça amb un repunt de la demanda de prop del 40%. Alhora, es manté també la demanda de productes manipulats, tallats i nets com ara amanides ja preparades i safates de fruites per descarregar de feina les cuines dels restaurants. En menús tancats i cartes, sembla que el MWC farà consolidar la moda de les hamburgueses premium i el raw food.

Els majoriestes del peix esperen un augment de les vendes de fins el 35% respecte una setmana normal del mes de febrer que acostuma a ser el més fluix de l'any. Així, l'increment es farà molt evident en productes habituals i amb presència assegurada als mercats com el corball, la cua de rap, el salmó, el llobarro i l‘orada. Els majoristes expliquen que durant els dies que dura el MWC els restaurants han de servir menús tancats a grans grups i no poden permetre's que aquell dia els falli el peix. A més, aquests productes majoritàriament se serviran talls, nets i en porcions per facilitar la feina als restauradors. "Són preparacions molt més personalitzades", afegeixen.

Pel que fa al marisc selecte, les previsions són molt similars a l’any passat i es preveu que la venda superi el 35% durant aquesta dies. Productes com el llamàntol, la llagosta i les ostres es mantindran en una escala similar a la demanda de l'any passat amb la novetat de l'escamarlà gros.

Innovació i decoració

En el sector de la fruita i l’hortalissa, la qualitat, la innovació gastronòmica i la decoració són els criteris que marquen les comandes de producte fresc i quartes gammes de cara a la celebració del congrés. D'aquesta manera, les amanides i les broquetes de fruita ja preparades mantenen el protagonisme guanyat en l'edició anterior i guanya terreny el 'raw food' amb preparacions d'hortalisses crues. Per fer front a la demanda d'aquests productes, la principal empresa proveïdora de fruita i hortalissa de Fira de Barcelona treballarà 24 hores al dia per servir les més de 30.000 unitats d’amanides i safates de fruites que s’oferiran durant els dies del congrés. 

Malgrat ser inferior a la de l'any passat, la demanda de carn a Mercabarna també registrarà un increment d'entre el 10% i el 15% respecte una setmana normal del mes de febrer. Els majoristes assenyalen que l'increment se situa en productes de primera qualitat com els millors talls de vedella femella i vaca madurada (filet i entrecot), costelles de cabrit i les hamburgueses selectes fetes amb carn de vedella femella nacional, Wagyu, procedent d’Austràlia i Japó, la Black Angus i la Nebraska. Els majoristes preveuen comercialitzar unes 15 tones d'aquestes carns al dia, una tona més que habitualment. 

 

Més informació
Bars i restaurants es fan la boca aigua amb el MWC
El MWC anima la contractació
Taxi i Cabify s'enfronten pel pastís del MWC
Avui et destaquem
El més llegit