Agile Content, tecnologia i Big Data que cotitza en borsa
La companyia tecnològica amb seu a Barcelona aposta per la internacionalització i entra al mercat de valors amb una capitalització de 17 milions d'euros
Scapusio va fundar l'any 2007, juntament amb la seva sòcia Mónica Rayo, aquesta empresa que es dedica a gestió i distribució de continguts multimèdia de grans mitjans a través de webs, mòbils i xarxes socials. Amb un producte tecnològic propi i la gestió del bigdata, la companyia ofereix continguts i publicitat rellevants a partir de l'anàlisi dels interessos, el comportament i el perfil dels usuaris, de manera que es maximitzen i monetitzen les visites en aquests mitjans. "Els nostres clients són grans mitjans i operadores de telefonia que han afrontat la transformació digital. Tenim una oportunitat per davant: l'evolució dels mòbils, el vídeo, el Big Data i la publicitat. Això ens permet generar productes amb valor pels nostres clients i ajudar-los a monetitzar aquesta transformació digital", explica Scapusio.
Els primers grans clients d'Agile Content van ser cadenes de televisió com Tele 5 o TVE. Actualment, la companyia ofereix els seus serveis de tecnologia a més d'una desena de països d'arreu del món, i compta amb oficines a l'Amèrica Llatina i a Miami a través de diverses filials. L'any 2014 va registrar unes vendes de 8 milions d'euros, que representen un augment del 45% interanual.
Cotització al MAB
L'estiu passat, Agile Content va desembarcar a la companyia finlandesa Enreach amb l'adquisició d'un 6% de la firma i actualment està completant l'adquisició d'un 45% addicional. Les dues companyies van formalitzar una Joint Venture a Miami, fet que ha permès a l'empresa amb seu Barcelona millorar el seu posicionament internacional. En aquest context de creixement internacional, Agile Content es va plantejar l'ampliació de capital i la sortida al MAB.
En el seu debut a la borsa, aquest mes de novembre, Agile Content ha incorporat 8.989.739 accions a un preu de 1,87 euros. Els socis fundadors de la companyia mantenen el 40,37% del capital. Entre els accionistes s'hi compten dues companyies inversores amb presència a Agile Content des del 2009, com són Inveready, amb un 15,70% i Fides Capital amb un 5,82%. Destaca també la incorporació de l'Institut Català de Finances (ICF) que ha invertit un milió d'euros en accions d'Agile Content.
"Buscàvem un target d'inversors entre els grans institucionals i els inversors retail", explica Scapusio, que destaca especialment el suport de l'ICF, ja que "no només és un accionista del ram institucional sinó que forma part del nostre mercat, i és important que qui està a prop teu mostri la seva confiança en tu".
Amb l'empresa cotitzant en borsa, Agile Content es marca com a objectiu "convertir-nos en referent de la indústria mundial de gestió de contingut audiovisual online i de monetització d'audiències". Per fer-ho, aposten per una política d'innovació avançada i de comercialització de tecnologia pròpia, així com per una expansió geogràfica de producte i clients que passa per generar producte de valor, adquirir empreses que permetin accelerar la innovació i el posicionament internacional.