Carla Salvadó, subdirectora general comercial i de màrqueting del Port de Barcelona, Mar Pérez, cap de creuers, i Gemma Gracia, cruise manager | Cedida

Infraestructures

El Port de Barcelona rep creuers més nous i sostenibles

La meitat dels creuers que passaran pel Port de Barcelona el 2022 tenen menys de 10 anys d'antiguitat

El Port de Barcelona serà, enguany, el port base d’alguns dels creuers més eficients i moderns de la flota mundial actual, uns vaixells que incorporen les últimes tecnologies en l’àmbit de la sostenibilitat ambiental. La previsió d’escales de creuers del 2022 és d’unes 800, 53% d’elles de creuers de menys de 10 anys d’antiguitat. Concretament, aquest any atracaran als molls del port català una dotzena de vaixells que han començat a navegar aquest mateix any, com són: el Wonder of the Seas, de Royal Caribbean; el Seabourn Venture de Carnival Cruise Line o els creuers MSC Seascape i MSC World Europa de MSC Cruises, entre d’altres.

Tot i la crisi sanitària causada per la covid-19, el Port de Barcelona recupera la confiança de totes les navilieres de creuer i afegeix dues més: Virgin Voyages, que s’estrenarà a Barcelona el proper mes de maig amb 23 escales confirmades, i Ritz-Carlton Yacht Collection, marca de luxe que començarà a operar aquest any.

El Port de Barcelona i la seva Comunitat Portuària de Creuers (consignataris, terminals, provisionistes, entre altres) està present, un any més, a la fira Seatrade Cruise Global 2022, el principal esdeveniment mundial de la indústria de creuers que se celebra a Miami del 25 al 28 d’abril. Com en anys anteriors, el Port comparteix estand amb les terminals de Creuers del Port de Barcelona i Carnival, presentant conjuntament els serveis que Barcelona ofereix per al tràfic de creuers. Durant els dies de la fira, les representants del Port de Barcelona estan presentant les novetats, projectes i millores que s’estan realitzant al port català en aspectes com les terminals, els accessos, o la sostenibilitat. Concretament, Mar Pérez, la cap de creuers, ha participat com a ponent en la sessió Lessons learned with Shore Power on ha explicat l’aposta del Port per l’OPS i l’ambiciós projecte Nexigen, el pla d’electrificació de molls que permetrà a la infraestructura catalana reduir un 38% les tones de NOx i CO2 emeses pels vaixells durant la seva estada a port. L’objectiu és que el 2030 el Port de Barcelona tingui electrificats tots els punts d’atracada dels creuers, el moll Prat, i les terminals de ferris de la dàrsena de Sant Bertran i el moll de Costa. L’edició d’enguany de Seatrade Cruise Global 2022 compta amb 478 empreses expositores, mostrant les últimes novetats en tecnologia, disseny, innovació i serveis.