Interior d'una fàbrica de Seat | Seat

Empresa

Seat pacta acabar l'ERTO en vigor a mitjans d'abril, dos mesos i mig abans del previst

L'automobilística preveu contractar treballadors temporals durant l'estiu a les plantes de Martorell i Barcelona

L'automobilística Seat i els sindicats han acordat acabar l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que afecta les plantes de Martorell i Barcelona a mitjans d'abril, dos mesos i mig abans del previst inicialment. Així ho ha avançat On Economia. En un comunicat, l'empresa ha justificat que l'"evolució favorable" del subministrament de semiconductors ha permès avançar la data.

En concret, l'ERTO finalitzarà el 14 d'abril i a partir d'aleshores es reprendrà totalment l'activitat. En un principi havia d'acabar el 30 de juny. D'altra banda, la companyia també ha anunciat que durant l'estiu contractarà treballadors temporals per la línia de producció de Seat León i Cupra Formentor.

L'ERTO afectava tots els treballadors de producció -al voltant de 900 persones-, tot i que diàriament no s'aplicava i tan sols de manera molt puntual quan es cancel·lava algun torn, segons fonts de l'empresa. L'expedient en vigor es va presentar el setembre del 2022 i al desembre davant l'escenari de falta de components que patia l'automobilística es va allargar fins al juny.

L'auge de Cupra

Seat ha aconseguit uns guanys de 33 milions d'euros, motivats per l'acompliment comercial positiu de Cupra. La companyia espanyola ha tornat als beneficis després de dos exercicis de pèrdues consecutives. El 2021, la companyia presidida per Wayne Griffiths va anotar unes pèrdues de 233 milions d'euros. El 2022, malgrat ser un any complex i marcat per les dificultats macroeconòmiques, el fabricant espanyol ha tornat als guanys, tal com apunten des del grup Volkswagen