Imatge general dels premiats | Gabriel Cazado

INNOVACIÓ

Etiqueta intel·ligent per reduir el rebuig alimentari

Color Sensing protagonitza l'acte d'entrega de la 2a edició dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana

Segons dades de les Nacions Unides, cada any, el món desaprofita una xifra superior a les 1.300 tones de menjar. Davant d’aquest escenari, Color Sensing desenvolupa un etiquetatge intel·ligent per minimitzar el rebuig alimentari a les empreses i grans cadenes de supermercats. 

Aquesta missió ha estat reconeguda en l’acte d’entrega de la segona edició dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana que s’ha celebrat a l’Auditori de Cornellà. Uns guardons impulsats conjuntament per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el consistori del municipi del Baix Llobregat. 

Els premis van orientats a les firmes de l’entorn metropolità creades entre l’1 de gener de l’any 2018 i el passat 31 de desembre. A l’edició d’enguany s’hi han apuntat un total de 174 empreses. “Parlem de projectes que són la palanca de la nostra economia i contribueixen a millorar la competitivitat”, apunta Montserrat Ballarín, vicepresidenta de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB. 

Informació i traçabilitat de l’aliment 

Nascuda a l’òrbita de la Universitat de Barcelona, la tecnologia de Color Sensing aporta dades objectives per mesurar la qualitat del producte. Com? Amb un codi QR que permet analitzar aspectes de l’interior dels envasos o la temperatura de l’aliment. 

“Calculem que amb aquest plantejament, els fabricants i les empreses alimentàries poden incrementar un 15% la seva rendibilitat”, exposa María Eugenia Martín, CEO de Color Sensing. Actualment, el projecte compta amb una plantilla de sis persones. 

Imatge de María Eugenia Martín (Esquerra) | Gabriel Cazado


Des del 2018, el creixement de l’empresa s’entén, en part, per les col·laboracions amb grans marques com Bon Preu, Condis o Noel. En clau de futur, els responsables de Color Sensing es troben en ple procés de captació de 700.000 euros per evolucionar la seva tecnología. 

La tecnologia blockchain al petit comerç 

A la categoria de Turisme i Comerç, l’organització dels premis ha volgut reconèixer el talent emergent d’Stockagile. Una plataforma focalitzada en el petit comerç i que concentra totes les gestions de la venda online en un únic punt. 

“Moltes botigues utilitzen programes poc actualitzats i sense connexió, això obliga a configurar, de forma manual, molta informació”, explica Joan Subirats. Amb seu a Barcelona, en els darrers dotze mesos, la firma ha passat de 9 a 36 treballadors. 

“A les nostres oficines combinem un equip d’experts en software amb especialistes del món retail”, puntualitza el cofundador d’Stockagile. CaixaBank, SeedRocket i Global Payments són alguns dels inversors d’aquesta iniciativa empresarial. 

Imatge de Joan Subirats, cofundador d'Stockagile | Gabriel Cazado

L’aposta de l’AMB per la innovació

En el seu torn de paraula, Ballarín ha situat “la construcció d’un entorn favorable a la innovació” com una de les principals fites del mandat a l’organisme supramunicipal. Sense deixar aquest aspecte, la dirigent considera que iniciatives com els Premis “són una bona oportunitat per conèixer projectes palanca de l’economia”. 

Per la seva banda, Claudio Carmona valora que les propostes presentades “escenifiquen la riquesa del nostre teixit empresarial”. El tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cornellà visibilitza l’espai de l’Auditori com un punt de referència per “la creació de sinergies empresarials”.