Imatge d'una immersió a la Costa Brava | Turisme Costa Brava

GIRONA

El turisme de busseig a la Costa Brava genera un impacte econòmic de 4 MEUR

L'activitat es concentra en vuit mesos, des de mitjans de març fins a l'octubre

Les empreses i centres turístics vinculats al negoci subaquàtic generen un impacte econòmic de quatre milions d’euros a la Costa Brava. Gran part de l’activitat es concentra en vuit mesos, des de mitjans de març fins a l’octubre. Durant la temporada del 2022, el sector ha recuperat el mateix volum de l’any 2019 (160.000 immersions), el darrer previ a les restriccions derivades de la pandèmia. 

Després del públic català i francès, el client holandès és un dels predominants a les aigües gironines. De fet, recentment, un grup d’agents turístics procedents dels Països Baixos, ha visitat la Costa Brava per conèixer tota l’infraestructura aquàtica i, a la vegada, tot l’entorn paisatgístic i cultural, més enllà del lleure a la mar. 

La visita s’ha gestionat a través de l’Associació Professional d’Instructors de Submarinisme, una organització internacional que treballa a 186 països i compta amb 128.000 professionals associats. Les illes Medes, el cap de Creus, el museu Dalí de Figueres, Peralada o Girona són algunes de les localitzacions per on han transitat els prescriptors del món turístic. 

La demarcació de Girona ha tancat l’estiu amb bones xifres. A tall d’exemple, durant el mes de juliol, el nombre de pernoctacions a la Costa Brava va ser superior als dos milions, mentre que l’ocupació d’apartaments turístics a l’agost es va enfilar fins al 93%. Torroella de Montgrí ha estat una de les localitzacions més demandades.