
Tot emprenedor i directiu que vulgui fer-se un lloc a la xarxa com a gran venedor, necessita tenir aquest manual. Es tracta d'una guia pràctica amb els consells més bàsics per fer el salt a l'entorn digital. L'autor de Social Commerce (Algón Editores, 2013), Leonard Pera, ofereix un total de 100 recomanacions o passos a seguir per posicionar-se a Internet i treure'n el màxim benefici.
Tenir una botiga amigable i que permeti optimitzar processos
Aconseguir un client a partir del portal web és tan fàcil com perdre'l, només cal un clic. Per retenir-lo i fidelitzar-lo, després, cal una pàgina senzilla, visual i a on sigui fàcil navegar.
Alhora que es crea un web adient i còmode pel client, s'ha de parlar amb els tècnics perquè les gestions habituals siguin simples i permetin agrupar accions per tal d'optimitzar i facilitar la gestió de tasques com les comandes o la distribució.
Reduir els passos de pagament al mínim
Com més passos hi hagi, pitjor. Aquesta mania d'obligar al client a registrar-se abans de pagar, és el que, segons Leonard Pera, fa augmentar els abandonaments. El seu consell és que a l'hora de demanar les dades per fer l'enviament, aquestes mateixes serveixin per fer el registre, afegint només elements com el correu electrònic que possiblement no queden recollits al demanar les dades per l'entrega.
Si, per contra, resulta que la compra s'ha quedat a mitges, enviar un e-mail a l'usuari suggerint algun producte similar pot ajudar a recuperar-lo.
Estar atent als mitjans digitals
Si una comerç està centrat en vendre a partir de les xarxes, llavors és un gran error pensar només en posar publicitat o enviar notes de premsa als mitjans convencionals, els de paper. El target es troba precisament en els mitjans digitals, on els usuaris estan habituals al consum de productes digitals i saben com moure's i on trobar el que necessiten.
Convertir el client en prescriptor
Vivim en un món ple de soroll, així que no fem cas a la major part de les informacions que ens envoltes si no és que ve donada per una font de confiança. Donat això, no hi ha res més útil que aconseguir que un client satisfet recomani un producte o servei al seu entorn. La manera de motivar aquesta prescripció es troba en estratègies com oferir descomptes si algú porta a un amic o bé oferint un fòrum o espai on deixar comentaris.
Crear una app
L'autor del llibre aconsella recórrer a les aplicacions mòbils per captar aquell usuari que navega des de qualsevol lloc amb el seu smartphone i necessita una plataforma senzilla per fer les transaccions amb rapidesa. Com que els temps de permanència al web des d'aquesta dispositius és menor, no hi ha res millor que facilitar tot el camí cap a la compra final i ser tant transparent com sigui possible amb l'app per aconseguir el client.
No quedar-se desfasat
No n'hi ha prou amb crear una pàgina web, també s'ha d'actualitzar. Si el que falta és temps, la millor via és arribar a un acord amb un partner que conegui a fons l'entorn digital i sàpiga què és tendència i com presenta els continguts. I, en aquest sentit, l'autor critica durament a les empreses que han deixat la tasca de la comunicació online en mans de becaris sense habilitats ni experiència, els quals han deixat escapar un potencial important de ser coneguts.
VIAempresa sorteja un llibre d'empresa entre els seus subscriptors. Aquesta setmana, Jaume Torras s'emporta Social Commerce (Algón Editores, 2013). Enhorabona i gràcies per participar!