250 euros en àpats de Nadal

La despesa mitjana en alimentació es manté estable i tornar a superar la dels regals i loteria

Baixa el consum de marisc per Nadal
Baixa el consum de marisc per Nadal
EFE
29 de Novembre de 2013 - 12:02
Les llars espanyoles es gastaran una mitjana de 250 euros en alimentació aquest Nadal, aproximadament la mateixa quantitat que l'any passat, segons l'estudi Perspectives de consum nadalenc que ha elaborat l'Associació d'Empreses de Gran Consum (Aecoc).

L'informe, que ha entrevistat més de 2.000 consumidors més grans de 25 anys a tot l'Estat espanyol, indica que el gruix de les compres, tant de menjar com de perfums i articles personals, es realitzarà a principi de desembre.

La principal despesa, en alimentació
Els productes d'alimentació constituiran la més gran partida de la despesa global d'aquest Nadal, seguits dels regals, la loteria i els articles de perfumeria i cosmètica, segons l'estudi.

En alimentació, els productes estrella seran, segons l'Aecoc, el pernil, els vins i espumosos i els dolços, en un Nadal en les quals els consumidors consultats afirmen que reduiran el seu consum de plats preparats, productes premium (gurmet) i mariscos.

El dilema de la qualitat
La recerca de qualitat serà el principal factor de decisió per a un consumidor que té previst omplir el seu cistell del mercat de productes típicament nadalencs i fer les seves compres en els seus establiments habituals.

Tan sols en el cas de les begudes d'alta graduació, els compradors consultats afirmen que tenen previst acudir a botigues més especialitzades.

Un consumidor preparat
L'estudi d'Aecoc indica també que el 78% dels compradors planificarà la seva compra abans de sortir de casa i que la majoria consultarà fullets a la recerca de promocions i ofertes i compararà també els preus de diferents establiments.

El 60% dels consumidors afirma també que les seves decisions respecte a les marques, tant de fabricant com de distribuïdor, no variaran respecte a les seves compres de la resta de l'any.

L'estudi d'Aecoc Perspectives de consum nadalenc s'ha realitzat, a través de la plataforma Aecoc Shopper View, mitjançant enquestes a més de 2.000 consumidors de tot Espanya de més de 25 anys i responsables de la compra de la llar.