5 llibres per emprendre amb èxit

VIA Empresa recomana cinc títols amb consells d'experts i casos d'èxit perquè l'aventura d'engegar un negoci des de zero no es converteixi en una bogeria

    Els llibres són una bona manera de rebre consells d'experts
    Els llibres són una bona manera de rebre consells d'experts
    Redacció VIA Empresa
    18 de Desembre de 2015
    Act. 24 de Maig de 2017

    Emprendre no és sinònim de fracàs, per molt que l'entorn s'entesti a dir-ho quan algú formula la famosa frase "vull crear el meu negoci". Es pot iniciar un negoci des del principi amb èxit, es pot trigar més o menys, el camí pot ser més o menys difícil i, sobretot, es pot comptar amb més o menys suport, però sempre s'ha d'intentar.

    Per tal d'acabar el 2015 donant ànims a aquells que pretenen convertir-se amb emprenedors el pròxim any, VIA Empresa recull cinc llibres amb consells i opinions d'experts, així com la història d'alguns projectes que s'han convertit en grans empreses.

     

     

     

     

    Píldoras para emprender
    Autor:
    Juanma Romero i Luis Oliván
    Editorial: LID Editorial
    Data publicació: Juny del 2015

    Si has decidit llançar-te a l'aventura d'emprendre, segur que t'assalten un munt de dubtes sobre els passos que has de donar o els aspectes que has de tenir en compte. Aquest llibre t'ajudarà a perdre la por i a iniciar aquesta nova aventura amb els més de 300 consells d'experts del reeixit programa Emprèn de RTVE.

     

     

     

     

     

    La paradoja de la innovación
    Autor:
    Juan Mateo
    Editorial: LID Editorial
    Data publicació: Juny del 2015

    Les seves pàgines no pretenen ser una lliçó imposada o un consell universal, sinó una brúixola que marqui el camí en el qual tant el punt de partida com la destinació et porti al territori de ser la millor versió de tu, en el professional i en el personal, i de la teva felicitat.

     

     

     

     

     

     

    Más economía para andar por casa
    Autor:
    O. Macías, C. Rodríguez, I. Rodríguez i P. P. González
    Editorial: LID Editorial
    Data publicació: Abril del 2014

    Un llibre construït per quatre de les principals veus de la ràdio espanyola (un economista i tres periodistes de soca-rel, més un destacat dibuixant) que pretén, com ja va fer amb la seva primera part, apropar al públic general conceptes d'economia que tant ens preocupen i ens poden fer la vida més fàcil o tot el contrari. I que, si vols emprendre, has de conèixer.

     

     

     

     

     

     

    Santander, el banco
    Autor:
    Mauro F. Guillén i Adrian Tschoegl
    Editorial: LID Editorial
    Data publicació: Setembre del 2014

    Guillén i Tschoegl expliquen el naixement del banquín de províncies i la presa del control per la família Botín, encara que analitzen amb més profunditat els anys recents: l'expansió llatinoamericana, la compra d'Abbey, l'aposta per part dels actius de l'ABN AMRO i el reemplaçament del motor de tota aquesta explosió. A aquest recorregut sumen la defunció sobtada d'Emilio Botín i els reptes que té al capdavant la seva filla Ana com a hereva de l'imperi.

     

     

     

     

     

     

    Historia de un éxito: Mercadona
    Autor:
    Javier Alfonso
    Editorial: Editorial Conecta
    Data publicació: Abril del 2014

    Aquest llibre no pretén ser un estudi teòric, sinó una aproximació a la figura de Juan Roig, la seva entrada en la companyia i la introducció del model de gestió de qualitat total que va catapultar a l'empresa al liderat. Javier Alfonso exposa com Mercadona ha anat ajustant les seves estratègies de preu i de producte a les circumstàncies del mercat; descriu la seva política distintiva amb els seus empleats.

     

     

     


    Vols algun d'aquests llibres que recomanem? Entra i participa en el sorteig que fem setmanalment entre els lectors de VIA Empresa. Aquesta setmana, aprofitant que s'acosta el Nadal, regalem un lot amb aquests cinc llibres.