Clarificar el missatge perquè la gent l'escolti

El CEO d'Storybrand, Donald Miller, ajuda a fer el màrqueting més fàcil canviant, només, la manera de comunicar-se

Comunicar el valor diferencial d'una empresa és essencial per créixer | Getty Comunicar el valor diferencial d'una empresa és essencial per créixer | Getty

"Si vols guanyar diners, llegeix aquest llibre". Aquesta és una de les moltes opinions que avalen el llibre sobre màrqueting més venut als Estats Units des que es va publicar el 2017 Cómo construir una story-brand. Un text escrit pel CEO d'Storybrand, Donald Miller, que té per objectiu guiar les empreses a l'hora de definir el seu missatge.

Participa: Sortegem el llibre Cómo construir una story-brand

La idea principal del text és que, per aconseguir arribar al teu públic, és imprescindible construir un missatge fàcil i entenedor. Però no només per arribar-hi, sinó també perquè et respongui.

Miller, que ja ha ajudat més de 3.000 empreses a fer aquest canvi, considera que "la majoria de les empreses malgasten els diners en màrqueting" i proposa definir clarament el missatge a transmetre per incrementar doblar, triplicar i, fins i tot, quadruplicar els ingressos.

La confusió val diners

Partint de la premissa que "induir a la confusió en els clients costa diners", l'autor del llibre sosté que cal "organitzar el nostre pensament, reduir les nostres accions de màrqueting, eliminar la confusió, atemorir la competència i aconseguir que el negoci torni a créixer".

Per tot això és imprescindible construir una story-brand i Miller ens explica com fer-ho. El més important és comunicar al teu client i consumidor quin és el valor diferencial que ofereixes i per què t'han de triar a tu i no a la teva competència, però també és bàsic que et comuniquis bé a escala interna.

"Les històries són la millor arma que tenim per combatre el soroll perquè captiven la gent perquè escolti"

L'autor es basa també en la idea que "una història és la única cosa que pot captar l'atenció d'un ésser humà durant hores i hores [...] perquè, quan hi estem immersos, la història s'encarrega de somiar per nosaltres". Justament per això, planteja combatre el soroll amb històries, que són, a parer seu, "la millor arma".

Dit això, Miller explica pas a pas com crear una història senzilla que captivi el nostre client, cosa que és important fer tant si tens una empresa petita com una multinacional.

"Els teus clients volen que juguis un paper en les seves vides i aquest llibre t'indica com fer-ho. Miller t'ensenyarà a transformar la vida dels teus clients", sosté l'autor de diferents best sellers del New York Times, John C. Maxwell.

Les bones històries

La clau per tot plegat és focalitzar en un sol punt l'ambició del client i treballar la teva història a partir d'aquí. Tenir clar el teu missatge, t'ajudarà a fer créixer el teu negoci.

De fet, l'autor posa de relleu que, si ens n'adonem, moltes vegades qui transmet el millor missatge, no és sempre qui té el millor producte, però igualment triomfa molt més que algú que no té clara quina és la història que ha d'explicar al seu client. Aquesta és la raó de ser d'aquest llibre.

I és que, diu Miller, "a les bones històries, els bons sempre guanyen".

Més informació
Avui (i cada dia) és màrqueting
Màrqueting i comunicació digital, on més fàcil és trobar feina
La digitalització no és només màrqueting
Avui et destaquem
El més llegit