Creix el nombre d'usuaris d'Aerobús tot i la L9

Els passatgers del bus a l'aeroport augmenta un 4,16% malgrat que el metro ja arriba al Prat

Tot i la posada en servei el passat mes de febrer del tram de la L9 entre Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport del Prat, el nombre d'usuaris que opten per l'autobús per arribar a l'aeròdrom català continua creixent. En els primers sis mesos de 2016, més de 2,7 milions de passatgers han utilitzat l'Aerobús per desplaçar-se del centre de Barcelona a les dues terminals de l'aeroport, un 4,16% més que en el mateix període de l'any passat. Una tendència a l'alça que s'ha mantingut en els darrers anys.

De fet, el nombre d'usuaris en els últims sis anys s'ha doblat fins assolir els 5,5 milions el 2015, mentre que el de passatgers a l'aeroport del Prat ha crescut un 45% en el mateix període. Com l'Aerobús, la resta de línies de bus per arribar a l'aeroport, tant les de Nitbus com els busos metropolitans, van guanyar usuaris el 2015. Aquestes xifres superen les que ha assolit la L9 Sud com a mitjà escollit per arribar a l'aeroport. Dels 47.000 viatgers diaris registrats en dies feiners el passat mes de maig, poc més de 4.000 van sortir de l'estació Aeroport T1.

Les línies de Nitbus N16 i N17 que uneixen el centre de Barcelona amb Castelldefels i el Prat de Llobregat passant per l'aeroport, van sumar gairebé un milió d'usuaris el 2015. La línia N16 va tenir un total de 469.896 viatgers, un 9% més que el 2014, i la N17 en va sumar 443.106, amb un increment del 7,1%.

Per satisfer la creixent demanda i complementar l'horari de funcionament de la L9, aquestes dues línies han estat reforçades per l'AMB passant de tres a sis busos per hora. Els tres busos de reforç, tenint en compte que són un suplement a l'oferta habitual, circulen per l'autovia realitzant un trajecte més directe que permet guanyar temps i freqüència.

També segueixen creixent any rere any les línies diürnes d'autobús L77, L99 i PR1 que uneixen diverses poblacions del Baix Llobregat amb l'aeroport, i la L46, que operada per TMB, uneix Plaça Espanya amb l'aeròdrom barceloní.

Servei que està "madurant"
La línia de metro L9 Sud, que es va posar en funcionament el passat mes de febrer, va registrar el mes de maig una mitjana de 47.000 viatgers els dies feiners, xifra que suposa haver arribat al 63% del nivell de demanda previst al cap d'un any de funcionament. Per estacions, la que més entrades va registrar va ser la de la terminal 1 de l'aeroport del Prat amb una mitjana de 4.016 usuaris de dilluns a divendres.

A l'hora de valorar les xifres de viatgers que opten per la L9 per arribar a l'aeròdrom català, des de TMB apunten que la línia L9 "és una infraestructura molt nova" que "està madurant" i que, a més, no només serveix per arribar a l'aeroport sinó que dóna a servei al Prat de Llobregat, Mercabarna, el Parc Logístic, o la plaça Europa de l'Hospitalet, on fins la seva posada en marxa no hi arribava el metro.
Avui et destaquem
El més llegit