Digitalitza la teva empresa

Entrar al món 2.0 és un els requisits de les companyies per no quedar obsoletes, però aquest procés va més enllà del màrqueting digital i les xarxes socials

    Fer el pas al digital demana pensar en elements com la plantilla
    Fer el pas al digital demana pensar en elements com la plantilla
    27 de Maig de 2016
    Act. 24 de Maig de 2017

    Estem immersos en una revolució digital, un gir de 180 graus on el pla tecnològic, el social i el cultural estan ajudant a transformar profundament la nostra manera de comunicar-nos, relacionar-nos, treballar, aprendre i gaudir. Ara bé, hi estem traient rèdit de tot plegat? Per tal d'ajudar les empreses a aprofitar les oportunitats digitals, Alberto Delgado ha recollit al llibre Digitalízate (Libros de Cabecera, 2016) una mena de full de ruta perquè els directius i emprenedors puguin definir una estratègia eficaç.

    L'autor recorre els 12 dominis de la digitalització a l'empresa, des de les xarxes socials fins al canvi en les organitzacions, passant pel màrqueting digital o el Big Data.

    Què és una empresa digital?
    "Una empresa digital és la que usa intensament les TIC per competir, venent més o sent més eficient que els competidors". És la definició que fa Delgado al principi el seu llibre, per alertar tot seguit que fer aquesta transició no és una opció, perquè totes seran digitals en un futur no massa llunyà.

    Però elaborar una estratègia adequada per endinsar-se en aquest món, no significa només abordar el màrqueting digital i les xarxes socials. En total, 12 camps a explorar per fer que el salt sigui eficient.

    Els 12 dominis de la digitalització
    Màrqueting digital: les noves tendències ens porten cap a una estratègia que situa el client, el contingut i la seva personalització al centre de tot.

     
    • Comerç digital: la venda i distribució de productes a través de la xarxa ha permès que la comercialització es multipliqui.
    • Xarxes socials: Twitter i Facebook són les plataformes per excel·lència, però el cert és que les companyies han après a aprofitar la capacitat d'interactuar amb el client.
    • Analítiques: no es tracta només d'analitzar el passat i el present, sinó d'aprofitar les dades per poder fer prediccions de futur.
    • Processos digitals: la inclusió de la tecnologia als processos productius no és una novetat, però la digitalització suposa un impuls important.
    • Col·laboració digital: la comunicació entre els equips d'una companyia es pot veure afavorida amb les eines digitals, així com la col·laboració en el sentit d'ajudar-se per optimitzar els recursos.
    • Innovació digital: donar importància al disseny és un dels resultats que més s'estan veient en el camp de la innovació.
    • Habilitats digitals: de la mateixa manera que cada professional és bo en un àmbit, amb la digitalització també s'ha d'ajudar a desenvolupar les habilitats.
    • Coneixement digital: en paral·lel a les habilitats, cal adquirir nous coneixements per aprofitar les noves tècniques i eines.
    • Rols digitals: si hi ha noves habilitats i nous coneixements, hi ha d'haver nous professionals que liderin, com és el cas de chief Digital Officer o el Marketing Technologists.
    • Plataforma digital: les infraestructures tècniques són un altre dels requisits que les companyies han d'incloure i va des del núvol fins a l'ús d'eines per monitoritzar dades.
    • Lloc de feina digital: si hi ha treballs digitals, també hi ha d'haver eines que permetin fer la feina. Amb això estem parlant d'ordinador, telèfons mòbils i altres dispositius.

    El procés de digitalització
    Tots els elements repassats al llarg de l'article fan referència a l'intent de Delgado de fer que el lector prengui consciència de la importància de fer el pas al digital i de tot el que pot arribar a significar. Tanmateix, el procés no acaba aquí.

    Al llarg de les 290 pàgines d'aquest manual, l'autor parla al detall dels segments que tenen a veure amb l'operativa del màrqueting digital, les xarxes socials, l'analítica, el comerç i la naturalesa de les organitzacions digitals perquè les companyies facin el pas amb seguretat.


     

     

    Autor: Alberto Delgado
    Editorial: Libros de cabecera
    Any de publicació: 2016
    Tema: Gestió

    Més informació 
     

    Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.