
05
de Setembre
de
2014 - 05:30
Don Draper és considerat pels seus companys un Déu del màrqueting, el millor en la seva professió. És soci i director creatiu de Sterling Cooper, una prestigiosa agència de publicitat de Manhattan, en els anys seixanta il·lustrats per Mad Men.
Ben plantat, elegant com pocs i fumador compulsiu, llueix una americana grisa impol·luta i una clenxa mil·limètricament estudiada. Darrere d'una imatge de seductora arrogància hi ha un home amb grans coneixements publicitaris, amb empenta i lideratge. Un home d'empresa del qui podem aprendre diverses qualitats:
1. Decidit lideratge
Don Draper és un home amb les idees clares. Sap diferenciar el que ell vol del que la gent espera. Segueix el seu camí amb decisió i no es deixa guiar pel que diuen els altres. "La gent té tantes ganes de què li diguin què ha de fer que escolten a tothom", explica en un capítol.
Encara que de vegades aquesta decisió i seguretat personal pugui projectar una imatge d'arrogància, cal remarcar aquesta qualitat com a punt essencial per liderar i tirar endavant una empresa.
2. Gran capacitat de venda
El que millor sap fer Don Draper és saber vendre un producte, investigar quina reacció emocional es pot causar en el consumidor per tal d'atreure'l al màxim. Això és saber comprendre al client, entrar en el seu cervell per donar-li allò que creu que necessita.
Al llarg de les set temporades de Mad Men, Draper ens deixa cites tan memorables com aquesta: "el que anomenes amor va ser inventat per un tipus com jo per vendre mitges". Això resumeix el seu modus operandi: vendre experiències i crear necessitats.
3. Treball en equip
Tot i que Draper és un geni del màrqueting i tot un gran talent de les oficines de Madison Avenue, és conscient que no pot fer-ho tot ell. El seu paper ens ensenya que és clau aprendre a delegar, saber quina és la teva responsabilitat i aplicar tot l'esforç en aquest aspecte, sense preocupar-se per la feina dels altres.
El cas de Draper a Sterling Cooper és, potser, més senzill, ja que s'envolta d'un equip de gent talentosa. Aquest també és un factor determinant, saber estar rodejat de gent amb qualitats – com Roger Sterling, Peter Campbell o Peggy Olson a Mad Men – augmenta les probabilitats d'assolir l'èxit.
4. El carisma de la seducció
Don Draper és un seductor nat. No només amb les dones, sinó que també ho aplica a la seva quotidianitat, a la feina. Aquest carismàtic personatge aplica els seus coneixements marquetinians a la seva figura i sap presentar-se en societat, amb una elegància exuberant que eclipsa als del seu entorn.
5. Ètica i honestedat
Pot ser cínic i cregut, però a l'hora de fer la seva feina Draper fa gala d'honestedat, professionalisme i sentit ètic. Tot i que part de l'essència del màrqueting és saber vendre al públic allò que vol o crear-li aquesta necessitat, Draper no enganya. En un capítol es nega a fer campanyes publicitàries per empreses tabaqueres, en un clar exemple dels primers moviments de responsabilitat social.
Ben plantat, elegant com pocs i fumador compulsiu, llueix una americana grisa impol·luta i una clenxa mil·limètricament estudiada. Darrere d'una imatge de seductora arrogància hi ha un home amb grans coneixements publicitaris, amb empenta i lideratge. Un home d'empresa del qui podem aprendre diverses qualitats:
1. Decidit lideratge
Don Draper és un home amb les idees clares. Sap diferenciar el que ell vol del que la gent espera. Segueix el seu camí amb decisió i no es deixa guiar pel que diuen els altres. "La gent té tantes ganes de què li diguin què ha de fer que escolten a tothom", explica en un capítol.
Encara que de vegades aquesta decisió i seguretat personal pugui projectar una imatge d'arrogància, cal remarcar aquesta qualitat com a punt essencial per liderar i tirar endavant una empresa.
2. Gran capacitat de venda
El que millor sap fer Don Draper és saber vendre un producte, investigar quina reacció emocional es pot causar en el consumidor per tal d'atreure'l al màxim. Això és saber comprendre al client, entrar en el seu cervell per donar-li allò que creu que necessita.
Al llarg de les set temporades de Mad Men, Draper ens deixa cites tan memorables com aquesta: "el que anomenes amor va ser inventat per un tipus com jo per vendre mitges". Això resumeix el seu modus operandi: vendre experiències i crear necessitats.
3. Treball en equip
Tot i que Draper és un geni del màrqueting i tot un gran talent de les oficines de Madison Avenue, és conscient que no pot fer-ho tot ell. El seu paper ens ensenya que és clau aprendre a delegar, saber quina és la teva responsabilitat i aplicar tot l'esforç en aquest aspecte, sense preocupar-se per la feina dels altres.
El cas de Draper a Sterling Cooper és, potser, més senzill, ja que s'envolta d'un equip de gent talentosa. Aquest també és un factor determinant, saber estar rodejat de gent amb qualitats – com Roger Sterling, Peter Campbell o Peggy Olson a Mad Men – augmenta les probabilitats d'assolir l'èxit.
4. El carisma de la seducció
Don Draper és un seductor nat. No només amb les dones, sinó que també ho aplica a la seva quotidianitat, a la feina. Aquest carismàtic personatge aplica els seus coneixements marquetinians a la seva figura i sap presentar-se en societat, amb una elegància exuberant que eclipsa als del seu entorn.
5. Ètica i honestedat
Pot ser cínic i cregut, però a l'hora de fer la seva feina Draper fa gala d'honestedat, professionalisme i sentit ètic. Tot i que part de l'essència del màrqueting és saber vendre al públic allò que vol o crear-li aquesta necessitat, Draper no enganya. En un capítol es nega a fer campanyes publicitàries per empreses tabaqueres, en un clar exemple dels primers moviments de responsabilitat social.