El Festival de Cinema de Sitges –com el de Sant Sebastià i Sevilla– incorporarà en les seves properes edicions una secció de cinema i empresa. Una nova aposta que servirà per presentar curtmetratges de ficció, vinculats a l'empresa però allunyats de la publicitat.
La filosofia del cinema per a empreses arriba impulsada per l'empresa barcelonina Cookie Box. Segons un dels seus fundadors, Sergi Corbeto, es presenta com "una nova forma de comunicació empresarial". Corbeto explica que no té res a veure amb el cinema publicitari ja que en aquests films "no apareixen marques". Per a aquest nou concepte Cookie Box encunya el terme dramanegement, és a dir, utilitzar el drama en un sentit ampli: "la ficció cinematogràfica al servei de la gestió".
Valors empresarials
Corbeto subratlla que les pel·lícules que ells promouen "no serveixen per potenciar una marca, sinó per potenciar qualitat professional i humana". Les pel·lícules –de moment sempre curtmetratges– expliquen històries de gent que creix, que té conflictes, que se supera. En tot cas, però, no surt una marca perquè no és publicitat, sinó que "es promocionen valors amb els quals s'identifica aquesta empresa".
Connexió cinema – empreses
Per la seva banda, el director del Festival de Cinema Fantàstic de Sitges, Ángel Sala, creu que estan "obligats a crear línies de comunicació entre el món del cinema i de l'empresa". En aquest sentit, fins i tot conclou que si s'hagués fet així des de fa temps, "la situació actual del cinema seria molt diferent". Sala també ha fet referència a altres camps creatius com el del videojoc que també porten avantatges al món del cinema.