
02
de Gener
de
2016
Act.
04
de Gener
de
2016
Espanya i el Regne Unit lideren l'oferta de MOOCs (cursos en línia massius i oberts) generats a Europa el 2014, segons recull l'estudi MOOC a Espanya. Anàlisi de la demanda de la Cátedra Telefónica-Universitat Pompeu Fabra. Tal i com mostren les dades de l'European MOOCs Scoreboard de la plataforma OpenEducationEuropa, Espanya ha ofert 166 MOOCs, seguida del Regne Unit, amb 164; França, amb 114, i Alemanya, amb 96 cursos en línia d'aquest tipus.
La plataforma té una oferta acumulada de 1.066 cursos, en què Espanya segueix liderant l'oferta amb aproximadament un terç del total (306), seguida del Regne Unit, amb 257; França, amb 143, i Alemanya, amb 117 cursos.
El perfil de la demanda
L'estudi també analitza els cursos oferts a la plataforma global Miríada X -que té uns 200.000 participants de gairebé 150 MOOCs- per observar la demanda d'aquest tipus de formació, i del qual els països amb més participants són Espanya (49,54%), Colòmbia (12,33%) i Mèxic (8,92%).
Un 59% dels participants en els cursos d'aquesta plataforma són homes, i les edats més habituals dels participants són entre 25 i 34 anys (35,36%), de 18 a 24 anys (27,22%) i de 35 a 44 anys (20,88%). Per tant, un 62% dels participants són menors de 34 anys, mentre que els participants majors de 55 anys representen únicament un 3,8% del total i els majors de 65, un 0,5%.
La majoria dels participants en els MOOCs d'aquesta plataforma han finalitzat el seu període universitari (44%), mentre que un 33% encara està en etapa de formació universitària i un 8% correspon a participants que no té estudis universitaris i no està relacionat amb la universitat.
Poc compromís de l'estudiant
Els MOOCs amb més nombre d'inscrits es concentra en els cursos de ciències tecnològiques, amb un 28,7% del total, seguits de psicologia, econòmiques, pedagogia, matemàtiques i lingüística.
Un 29% dels participants inscrits no inicien el curs, el 18% van iniciar el curs i el van acabar -taxa de finalització més gran com més franja d'edat-, i més de la meitat (53%) van iniciar el curs i no el van acabar.
La plataforma té una oferta acumulada de 1.066 cursos, en què Espanya segueix liderant l'oferta amb aproximadament un terç del total (306), seguida del Regne Unit, amb 257; França, amb 143, i Alemanya, amb 117 cursos.
El perfil de la demanda
L'estudi també analitza els cursos oferts a la plataforma global Miríada X -que té uns 200.000 participants de gairebé 150 MOOCs- per observar la demanda d'aquest tipus de formació, i del qual els països amb més participants són Espanya (49,54%), Colòmbia (12,33%) i Mèxic (8,92%).
Un 59% dels participants en els cursos d'aquesta plataforma són homes, i les edats més habituals dels participants són entre 25 i 34 anys (35,36%), de 18 a 24 anys (27,22%) i de 35 a 44 anys (20,88%). Per tant, un 62% dels participants són menors de 34 anys, mentre que els participants majors de 55 anys representen únicament un 3,8% del total i els majors de 65, un 0,5%.
La majoria dels participants en els MOOCs d'aquesta plataforma han finalitzat el seu període universitari (44%), mentre que un 33% encara està en etapa de formació universitària i un 8% correspon a participants que no té estudis universitaris i no està relacionat amb la universitat.
Poc compromís de l'estudiant
Els MOOCs amb més nombre d'inscrits es concentra en els cursos de ciències tecnològiques, amb un 28,7% del total, seguits de psicologia, econòmiques, pedagogia, matemàtiques i lingüística.
Un 29% dels participants inscrits no inicien el curs, el 18% van iniciar el curs i el van acabar -taxa de finalització més gran com més franja d'edat-, i més de la meitat (53%) van iniciar el curs i no el van acabar.