L'ànima de les marques

Tenir un relat emotiu, atraient i capaç d'empatitzar amb les persones és la clau de l'èxit de les empreses

    Coca-Cola ha aconseguit que la felicitat sigui la seva principal etiqueta
    Coca-Cola ha aconseguit que la felicitat sigui la seva principal etiqueta
    12 d'Agost de 2016
    Act. 24 de Maig de 2017

    "En una era on el poder del consumidor i les seves exigències han crescut de manera considerable, les marques tenen avui en dia un repte més granque mai a l'hora d'aconseguir connectar amb les persones". Així de clar i concís es mostra el publicista i especialista en màrqueting Nicolás de Sala a les primeres pàgines del seu últim llibre, Brand Soul (LID Editorial, 2016). Un treball on deixa molt clar que cap marca ha de tenir la pretensió de canviar el món i encisar el seu consumidor si no és, en primer lloc, una marca humana.

    Com més plena, humana i més madura sigui, "millor connectarà amb les persones", assegura, per això considera que les empreses han de deixar de pensar en números, quotes de mercat i estratègies basades en conceptes empresarials purs per esdevenir capaces d'iniciar una conversa amb els seus clients. És a dir, les marques han de saber què vol el mercat, interactuar amb ell i saber per què i com ho vol.

    Brand Soul desgrana les claus per construir una marca humana que aconsegueixi arribar no només a la ment, sinó també al cor dels consumidors. De Sala elabora una mena d'anàlisi de les diverses personalitats de les persones, així com de les empreses i els seus productes i serveis.

    Acompanya tota la teoria amb l'estratègia efectuada per grans companyies com Virgin, Coca-cola, Volkswagen o La Caixa, les quals han aconseguit elaborar un relat amb un storytelling potent per guanyar-se el consumidor.

    Decàleg de la marca humana
    Si una marca és com una persona, que ha de tenir ànima i personalitat, aleshores també ha de tenir certes característiques que el facin més propera a la humanitat.

    El més important és que sàpiga acceptar-se a si mateixa per potenciar allò que fa bé i millorar quan s'equivoca; però també ha de tenir compromís, responsabilitat i lleialtat vers la comunitat. Si compleix aquests requisits, la marca gairebé haurà aconseguit presentar un grau d'humanització global.

    L'altra meitat del camí consisteix a adquirir els 10 trets que per a De Sala són els més importants en una marca humana:

     
    1. Amor
    2. Reconeixement
    3. Maduresa
    4. Lleialtat
    5. Confiança
    6. Vitalitat
    7. Ser propera
    8. Transparència
    9. Empatia
    10. Història


     


    Autor: Nicolás de Sala
    Editorial: LID Editorial
    Any de publicació: 2016
    Tema: Gestió

    Més informació