L'emprenedor digital

Les plataformes d'Internet permeten crear nous models de negocis basats a vendre els consells, recomanacions i serveis dels experts en l'entorn 2.0

    L'emprenedor digital treballa a partir de diverses plataformes online
    L'emprenedor digital treballa a partir de diverses plataformes online
    24 d'Octubre de 2014
    Act. 30 de Maig de 2017

    La paraula expert prové d'experiència. És a dir, que una persona que s'etiqueta com a expert no és més que algú que té un bagatge suficientment bo sobre una matèria per poder aconsellar i guiar a altres en la feina que ell ha fet durant un llarg temps. I avui dia, en ple auge de les xarxes socials, ser expert pot ser sinònim de ser emprenedor. Bé, sempre i quan es vulgui adquirir aquest rol i s'opti per l'entorn digital per fer negoci.

    Tot això ho detalla Carla Delgado a El emprendedor digital (Plataforma Editorial, 2014). En les pàgines del seu llibre, explica com reinventar-se és vital per aprofitar les oportunitats que ofereixen la xarxa, així com alguns detalls i consells sobre la tasca de traslladar la figura de l'emprenedor de tota la vida a l'àmbit digital. Aquestes són algunes de les claus.

    Vendre's com un expert
    Això mostra que un és bo en una matèria, i que ho pot explotar. Per tant, és l'hora de vendre's a un mateix com un gurú del sector. Però, per treure el pes de sobre que això pot suposar, l'autora del llibre repeteix en diverses ocasions que ser expert no implica saber-ho tot, sinó mostrar un coneixement superior al de la majoria i oferir recomanacions coherents. "Això fa que la gent cregui en tu i en el que fas, el que permet arribar a més gent", conclou. D'aquesta manera es comença a crear una marca creïble.

    La figura de l'emprenedor digital
    No es tracta d'imitar el que va fer Zuckerberg amb Facebook o Larry Page i Serguéi Brin amb Google, sinó que Delgado remarca incisivament que emprendre a la xarxa significa fer d'un mateix un bon producte.

    Crear un blog, fer un canal de Facebook o un perfil de Twitter per explicar què fas, com ho fas i a qui t'adreces és el canal que s'escull ara pel que fa a comunicació i màrqueting. I cal dir res de Youtube? L'autora del llibre afirma que igual que joves desconeguts han fet internacionalment conegut el seu nickname a la plataforma de vídeos, qualsevol persona pot crear tutorials prou atractius per a generar un públic fidel i aconseguir remuneració dels consells que doni.

    Errors que cal evitar
    Ser un emprenedor 2.0 també inclou cometre errors. Per començar, no es pot caure en la rutina de tenir una fe rotunda en l'e-mail màrqueting i enviar únicament promocions. Com tampoc és adequat enviar informacions d'interès pel lector, però no incloure cap promoció tampoc és la solució, ja que es perden vendes.

    I un consell que també es pot traslladar a la producció de continguts dels canals amb el qual l'emprenedor es manegui: cal una periodicitat, evitar ser pesat i sobrecarregar el lector amb missatges buits o lleugers de continguts de qualitat.

    Gestionar els ingressos
    Malauradament, la idea d'ingressos s'entén com un equivalent a les hores de dedicació d'un emprenedor. No és una afirmació errònia, matisa l'autora del llibre, tot i que reclama que els professionals han de fer una passa endavant per dissenyar models de negoci que generin diners sense la necessitat d'estar online en tot moment. Això és el que se'n diu ingressos passius.

    La seva recomanació és començar l'estratègia tenint clar quantes hores es volen dedicar al projecte i saber quin sou es vol tenir a final de mes. Amb una divisió senzilla, es veurà el preu per hora a cobrar.

    I què més?
    Això es pregunta l'autora. I això respon: finançament, disseny del producte concret, organització interna... Crear el pla de l'emprenedor digital no acaba en tenir clar el preu per hora, hi ha molt més.

    Tots els detalls els dóna Delgado en el seu llibre.



     

    Autor: Carla Delgado
    Editorial: Plataforma Editorial
    Any de publicació: 2014
    Tema: Empresa
    Pàgines: 192

    Més informació
     


    Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa al sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.