La novena edició de l'estudi BRANDZTM TOP 100 de les marques globals més valuoses, elaborat per Millward Brown Optimor i finançat per WPP, situa Google al capdavant d'una classificació que Apple havia liderat durant les darreres tres edicions.
Google se situa al capdavant amb un valor de marca proper als 159 bilions de dòlars. Una xifra que no només té en compte els resultats financers, sinó també el feedback rebut dels consumidors amb més de dos milions d'entrevistes a tot el món. Apple cau a la segona posició amb un valor de 148 bilions de dòlars; just per davant d'IBM que supera els 107 bilions de dòlars.
El rànquing, que agrupa un total de 100 marques, mostra un clar domini de les empreses tecnològiques, que són les que més han crescut el darrer any. La que ha experimentat un major creixement és la xinesa Internet Tencent, que ha crescut un 97% fins els 54 bilions de dòlars i la 14a posició del rànquing. En aquest sentit, Facebook ha crescut un 68%; i altres marques com Twitter i LinkedIn han accedit per primer cop al Top 100.
Aquestes són les marques més valuoses del 2014 (xifres en bilions de dòlars):
1. Google - 159
2. Apple - 148
3. IBM - 107
4. Microsoft - 90
5. McDonald's - 86
6. Coca-Cola - 81
7. VISA - 79
8. at&t - 78
9. Marlboro - 67
10. Amazon - 64
*Podeu descarregar l'estudi complet en aquest enllaç
Les 10 marques més valuoses del 2014
Google pren la primera posició a Apple, mentre IBM i Microsoft se situen just al darrere dels dos gegants tecnològics
16
de Juny
de
2014