• Afterwork
  • Les marques amb més rellevància social a Espanya

Les marques amb més rellevància social a Espanya

Coca-Cola és la marca amb més rellevància social a Espanya, seguida de prop per Mercadona, i a més distància, Carrefour

    Coca-Cola, la marca amb més rellevància social
    Coca-Cola, la marca amb més rellevància social
    07 de Juliol de 2014

    La companyia Focus E.C. ha elaborat un estudi per conèixer les marques més rellevants socialment a Espanya. Coca-Cola s'ha situat al capdavant, seguida molt de prop per Mercadona; en un rànquing confeccionat a través de l'Índex de Rellevància Social (IRS).

    Aquest índex pretén reflectir la percepció que tenen els ciutadans de com aquesta marca influeix a la societat; i com aquest punt serà cada cop més important en el seu vincle amb els consumidors. Segons l'estudi d'aquesta empresa de Brand Strategy, la rellevància social es composa de dos factors: la percepció de magnitud i la percepció de polaritat ètica.

    El primer d'aquests indicadors fa referència a la capacitat percebuda pels ciutadans que té la marca per canviar l'status quo de la societat. Mentre que la percepció de polaritat ètica es refereix a la percepció que tenen els ciutadans que la marca exerceixi aquesta capacitat d'acord amb els seus valors ètics.

    L'IRS es valora en una escala de l'1 al 1.000, on Coca-Cola s'ha situat al capdavant amb 535,7 punts, just per davant dels 535,5 de Mercadona. Completa el podi Carrefour, que acumula 459,6 punts.

    Aquestes són les marques amb més rellevància social a Espanya segons IRS (1-1.000):

    1. Coca-Cola - 535,7
    2. Mercadona - 535,5
    3. Carrefour - 459,6
    4.
     Zara - 435,2
    5. Telefónica/Movistar - 389,5
    6. El Corte Inglés - 389,5
    7. BBVA - 379,4
    8. Santander - 363,7
    9. La Caixa - 341,4

    *Podeu descarregar l'estudi complet en aquest enllaç