Un lideratge diferent

Ken Blanchard i Reneé Broadwell reuneixen les opinions de 44 experts en el llibre 'El liderazdgo servicial'

Els autors sostenen que "el món necessita un model de lideratge diferent" | iStock Els autors sostenen que "el món necessita un model de lideratge diferent" | iStock

"El món necessita desesperadament un model de lideratge diferent". Sota aquest argument, Ken Blanchard Reneé Broadwell reuneixen les opinions de 44 experts en lideratge en el llibre El liderazdgo servicial, una guia per combatre l'efecte negatiu dels líders. Uns líders que si sovint tenen aquesta connotació allunyada del positivisme és perquè "actuen en benefici propi en tots els sectors de la societat". Tanmateix, però, els autors sostenen que "hi ha una alternativa millor" que consisteix en preparar als líders perquè centrin els seus objectius en el bé comú.

Participa: Sortegem el llibre 'El liderazgo servicial'

Partint de la base que el problema de la gent no comprèn el lideratge en el sentit positiu de la paraula, consideren que hi ha un lideratge més enllà de tot això i que se sustenta, precisament, en un lideratge servicial. "Pensen que un no pot dirigir i servir al mateix temps", subratllen, al mateix temps que afirmen que sí que es pot sempre i quan s'entenguin aquestes dues dimensions del lideratge.

En aquest sentit, els autors apunten que el lideratge servicial és "l'única manera de garantir unes relacions i uns resultats fantàstics". Per aconseguir-ho, un líder ha de reunir unes quantes característiques bàsiques com, per exemple, saber escoltar, tenir empatia o el poder de construir una comunitat. I és que, segons el seu parer, "liderar és servir" i és així perquè un líder que es comporta d'aquesta manera és un "líder poderós".

Mirar la gent (i no a sí mateix)

El llibre, que es composa de sis parts en què el lector podrà descobrir els elements bàsics del lideratge servicial, pretén fer calar la idea que aquest estil de líder és aquell que "lidera a través del servei de la gent i no a un mateix". I, com es fa tot això? "Tractant la teva gent com si fossin familiars" i dirigint-se al treballador amb frases de l'estil "tu ets la persona més important per a nosaltres". Posar-los en valor i valorar-los.

Per fer-ho més visible, les veus que reuneixen els autors estan explicades en primera persona i narren la seva experiència de portar a la pràctica tota aquesta filosofia. "En fer-ho, notarà ràpidament el canvi cap a bé i els bons resultats" i, així, "aconseguirà aplicar les ensenyances sobre el poder d'ajudar a pujar els demés i, de pas, contribuir a l'èxit de tots".

"La teva feina consisteix en ensenyar a la gent el poder de l'amor, no l'amor al poder", conclouen per insistir en què, justament, el lideratge servicial "és l'aplicació de l'amor".

Avui et destaquem
El més llegit