Manual emprenedor per a dones valentes

L'empresària Guernica Facundo presenta un recull de consells, alertes i estratègies per a l'emprenedoria en femení

Guernica Facundo sap ben bé què implica muntar de zero una empresa i ho ha volgut explicar en un llibre que es presenta com un manual per a aquelles dones que volen arriscar-se professionalment. El libro rojo de las mujeres emprendedoras (Libros de Cabecera, 2011) pretén ser una guia sobre els perfils de les dones emprenedores, els seus valors, formes d'actuar, resultats i diferències amb els seus homòlegs.

Una guia per les més de 650.000 dones emprenedores que treballen a Espanya. Segons l'últim Informe Especial GEM sobre Emprendimiento Femenino, publicat al novembre del 2015, un total de 128 milions de dones al món estan liderant empreses consolidades, fet que ha suposat que des del 2012 hagi disminuït un 6% la bretxa de gènere. Segons el mateix estudi (liderat pel Centro Internacional Santander Emprendimiento i el patrocini de Banco Santander i de la Fundación Rafael del Pino), el perfil de l'emprenedora és el d'una dona d'entre 25 i 34 anys, que en un 70% dels casos emprèn perquè hi troba oportunitats de mercat, la meitat d'elles tenen un nivell d'estudis superior i només un 20% espera generar més de sis llocs de treball en els pròxims anys.

En aquest llibre, l'autora, fundadora de Complementum –una consultoria social que s'emmarca en l'àmbit dels projectes d'economia solidària-, explica les raons que mouen les dones a emprendre, els mercats més interessants, el finançament i la importància d'emprendre sola o acompanyada. "No existeix la dona emprenedora, existeixen les dones emprenedores perquè hi ha múltiples maneres d'emprendre i molts camins en els quals es presenta l'opció de crear el nostre propi negoci (...)", apunta a les reflexions finals.

La mateixa autora afirma, en el seu bloc personal, que aquest llibre de dones emprenedores està fet per una dona emprenedora i amb la participació de moltes d'elles. A més, també explica el color vermell de la seva coberta: "És vermell perquè aspira a posar un focus lluminós en les nostres iniciatives, identificar alertes que no hauríem d'oblidar i suggerir estratègies per aconseguir el que ens proposem".

 


Autor: Guernica Facundo Vericat
Editorial: Libros de Cabecera
Any de publicació: 2011
Tema: Emprenedoria

Més informació 
 

Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.
 

Avui et destaquem
El més llegit