• Afterwork
  • 'Manual Thinking': el gran secret d'elBulli

'Manual Thinking': el gran secret d'elBulli

El dissenyador Luki Huber presenta al seu llibre una metodologia innovadora que ajuda a esprémer el talent d'un equip i treure profit a les idees més creatives

    Creativitat i innovació són dos dels pilars d'elBulli
    Creativitat i innovació són dos dels pilars d'elBulli
    27 de Març de 2015 - 02:00
    Act. 30 de Maig de 2017 - 13:10

    Luki Huber és part del que va ser elBulli. Si més no, del restaurant que els seus clients van poder conèixer a partir del 2001, amb la darrera renovació de l'equip que estava al capdavant. I el seu paper no va ser precisament poc important, ja que el mateix Ferran Adrià el descriu com una peça clau en el procés de creació de l'ànima del negoci.

    Huber és, a més, dissenyador gràfic i l'autor del llibre Manual Thinking (Ediciones Urano, 2015), on posa de manifest la importància de la creativitat, la innovació i el treball en equip en qualsevol projecte.

    Els mapes de "Luki"
    El xef català parla al pròleg de la metodologia de l'autor com els "mapes de Luki", la qual es basa a descodificar el procés creatiu en uns passos essencials: ordenar, situar, entendre i crear. I tot, per descomptat, esprement al màxim la creativitat dels professionals que estan involucrats en la idea.

    Participació activa en el procés
    D'entre els atributs que Ferran Adrià destaca del Manual Thinking està el d'unir la feina del dissenyador i el cuiner –o en el seu defecte, de la direcció en un negoci. Considera que el mètode de Luki ha revolucionat la consolidació de projectes perquè ha fet que el dissenyador industrial deixi de ser un agregat en la tasca de crear, o de ser la persona qui donava forma, però no contingut. Ara el dissenyador industrial és part de tot el projecte: des del moment de creació fins a la posada en escena.

    Aquesta reflexió pot ser traslladada a qualsevol membre de l'equip. Manual Thinking és un llibre que pretén incidir en la necessitat de fomentar la participació per treure el màxim profit del talent de les persones que integren un grup.

    Compartir idees
    Tot comença amb un full sense res més que quadrícules –el mateix que acompanya el llibre per posar a prova la metodologia en acabar-lo-, on el creatiu ha de ser prou hàbil per a resumir tots els 'inputs' que rep i ordenar-los al full amb adhesius de colors. Alhora, el seu ordre ha de ser coherent, on quedi clar què va primer i què va després, i quina idea pot portar a una altra. Seria alguna cosa així com aprendre a posar ordre dins el caos dels creatius.
     

     
     Mapa de les idees de l'equp d'elBulli. Manual Thinking


    El més destacat de l'exercici és que tant pot servir per a les reunions de feina més clàssiques, per anotar-hi les idees que aporten els participants per evitar que quedin a l'aire; per organitzar les tasques amb un esquema visual; com a eina per un brainstorming; o fins i tot en l'organització de les tasques diàries a la llar, si es prefereix donar-li un ús més personal.

    Sigui quina sigui la finalitat, el llibre explica de manera molt visual com aprofitar al màxim el talent dels qui ens envolten i com jerarquitzar les tasques diàries per optimitzar el temps i els recursos de manera creativa.

     
     

    Autor: Luki Huber
    Editorial: Ediciones Urano
    Any de publicació: 2014
    Tema: Disseny, gestió

    Més informació 
     


    Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa al sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.